VIDEO | Hlasová biometria od Telekomu overí totožnosť zákazníkov podľa hlasu

Telekom dnes predstavil novú službu Hlasovej biometrie, ktorá má zvýšiť komfort pri overovaní totožnosti zákazníka. To má fungovať len na základe hlasu a má poslúžiť napríklad pri volaniach na zákaznícku linku. Služba bude pre zákazníkov dostupná úplne bezplatne od 20. mája. Vďaka nej vybavia svoje požiadavky na zákazníckych linkách Telekomu rýchlo, pohodlne a bezpečne aj bez toho, aby si museli pamätať a uvádzať overovacie bezpečnostné kódy, ako napríklad PIN, PID alebo ID kód. Postačí im vlastný hlas.

Jednoduchý prístup k svojim službám získa zákazník aj v prípade straty telefónu a potreby zablokovať SIM kartu – zákaznícka linka ho spoľahlivo overí aj pri volaní z akéhokoľvek iného telefónneho čísla. Hlasová biometria tiež umožní delegovať oprávnenia aj na iné osoby a zákazník sa tak (po prvotnom jednorazovom overení potrebnými kódmi) bude môcť overiť hlasom aj pri administrovaní služieb svojich blízkych. O aktiváciu služby, teda o vytvorenie hlasového odtlačku, môže zákazník požiadať na Zákazníckej linke Telekom alebo v ktoromkoľvek Telekom Centre.

Hlasová biometria predstavuje jedinečný spôsob overenia volajúceho na základe porovnania hlasu zákazníka s jeho hlasovým odtlačkom. Ten môže byť vytvorený len na základe súhlasu zákazníka. Telekom je prvým telekomunikačným operátorom na Slovensku, ktorý takú službu svojim zákazníkom prináša.

Zdroj: Telekom

Disqus Comments Loading...