Niektoré zariadenia Samsungu v LTE sieti operátora SWAN nefungujú

LTE sieť štvrtého operátora už funguje nejaký ten týždeň a pre zákazníkov je dostupná v niekoľkých mestách po celom slovensku. SWAN pokrýva vlastnou sieťou už viac ako 30% obyvateľstva, čo potvrdil aj Regulačný úrad. Stále mu však chýba dohoda s niektorým s konkurenčných mobilných operátorov, ktorý by mu sprístupnil svoju sieť pre poskytovanie hlasových služieb, či iných služieb. Kým sa tak ale stane, je SWAN odkázaný len na poskytovanie svojho rýchleho internetu, ktorý ponúka za poplatok 5 eur mesačne. Ide o zaujímavú ponuku, ktorú využije veľa zákazníkov hľadajúcich rýchle a “neobmedzené” internetové pripojenie. Ak však už budete mať záujem o služby operátora, dávajte si pozor, v akom zariadení ho budete chcieť používať. Podľa hlásení niektorých nových zákazníkov sa totižto zdá, že nie všetky smartfóny Samsungu sú so sieťou SWAN-u kompatibilné. Pre MojAndroid.sk to potvrdilo aj slovenské zastúpenie operátora. “Niektorí naši zákazníci, ktorí využívajú zariadenia Samsung, môžu mať ťažkosti s pripojením k našej LTE sieti”, hovorí  Zuzana Hanová, marketingová manažérka spoločnosti SWAN.

Presný zoznam kompatibilných zariadení neexistuje, SWAN ich ale testuje a niektoré uvádza aj na svojich stránkach. Väčšinou však ide o USB modemy a tablety. Problém môže nastať pri vložení SIM karty do smartfónu. “Urýchľujeme testy ďalších zariadení od všetkých hlavných výrobcov, aby s nimi naša LTE sieť bola plne kompatibilná. Prijali sme opatrenie, aby pracovníci nášho oddelenia zákazníckej starostlivosti pomohli s manuálnym nastavením telefónu zákazníkom, ktorý si nevedia rady. Ak by sa predsa len stalo, že by ani potom zariadenie v našej LTE sieti nefungovalo, budeme kontaktovať priamo výrobcu zariadenia. “, dodáva Hanová

Manuálne nastavenie 4G internetu

Niektoré zariadenia vyžadujú manuálne nastavenie APN pre využívanie služby 4G INTERNET v1.0. Prosím skontrolujte si, či máte zariadenie povolené do siete LTE cez samostatnú ponuku v Nastaveniach vášho LTE zariadenia a potom postupujte nasledovne:

  1. Vo vašom LTE zariadení si skontrolujte zapnutie Mobilných dát.
  2. Prejdite do Nastavení vášho telefónu a vytvorte nový prístupový bod pre APN. V prípade, že už nový prístupový bod APN je vytvorený, je potrebné ho zmazať a vytvoriť nový.
  3. Proxy, Port, Meno používateľa, Heslo, Sever, MMSC, Proxy pre MMS, Port MMS sa nezadávajú.
  4. APN je potrebné nastaviť na “internet” (bez úvodzoviek).
  5. MCC je potrebné mať nastavené na 231
  6. MNC nastaviť na 03
  7. Ak je potrebné vybrať protokol pre APN, zvoľte možnosť IPv4

Na nefunkčnosť zariadení v sieti SWAN-u sme sa pýtali aj priamo Samsungu, ktorý podľa nám dostupných informácií zariadenia testuje a prispôsobuje ich softvérové nastavenia tak, aby fungovali aj v LTE sieti operátora SWAN. Keďže ide ale momentálne len o poskytovateľa dátových služieb, prioritu pred smartfónmi majú tablety. “V súčasnej dobe prebieha testovanie našich zariadení v sieti SWAN. Keďže spoločnosť SWAN je najmä dátový operátor, ako prvé spustíme LTE tablety. Mobilné telefóny budú nasledovať v ďalšom kroku.”, informuje Samsung Slovensko.

Kompatibilitu smartfónov spoločnosti Samsung sme testovali aj u nás v redakcii. SIM sme vložili do smartfónov Samsung Galaxy S5 aj Samsung Galaxy S4 (tento vlastnil aj zákazník, ktorý nás na problém upozornil), s ktorými sa nám do LTE siete nepodarilo pripojiť. 4G v Samsung Galaxy Alpha fungovalo bez problémov. Otázne teda je, ktoré zariadenia sú so sieťou nekompatibilné a či sa tento problém týka len zariadení spoločnosti Samsung. Aké máte skúsenosti vy?

Disqus Comments Loading...