Štúdia O2: Používanie mobilného internetu stúpa, aj vďaka smartfónom

Na Slovensku rastie počet ľudí, ktorí sú zvyknutí pracovať s internetom na dennej báze. Najčastejšie sa do internetu pripájajú prostredníctvom svojho laptopu, rastie však počet používateľov, ktorí na pripojenie využívajú mobilné zariadenia ako smartfón či tablet. Zaujímavé štatistiky z prostredia zákazníkov mobilných operátorov prináša O2 v pravidelnej správe O2 Analytics, ktorá vyplýva z U&A Study, ktorú pre O2 spracovala spoločnosť Ipsos.

Rastie význam smartfónov a tabletov

Na Slovensku rastie počet ľudí, ktorí využívajú internet viackrát v týždni. Kým v roku 2011 to bolo približne 69 % ľudí, ktorí vlastnia mobilný telefón, v roku 2014 to je už 87%. Hoci je najpreferovanejším zariadením k pripojeniu na internet stále laptop, ktorý v súčasnosti využíva až 73% užívateľov (v roku 2011 to bolo len 40%), dynamicky rastie najmä využitie smartfónov a tabletov.

Kým ešte v roku 2011 sa k internetu pripájalo pomocou mobilu len 13%, dnes je to až 51% používateľov. S tabletom pred tromi rokmi surfovalo len 1%, dnes však už 23 % používateľov. Opačný trend je pri stolných počítačoch. Kým dnes sa do pevného internetu pripája 60% používateľov, ešte pred tromi rokmi ich využívalo až 72%. „Práca s internetom sa presúva na mobilné zariadenia. Stolný počítač ešte stále využívame najmä v kanceláriách, doma radšej surfujeme na laptope. Čoraz viac však siahame po smartfónoch a tabletoch. Ide o dlhodobý trend súvisiaci so zmenou spotrebiteľského správania a význam týchto zariadení bude v budúcnosti spolu s rozvojom LTE mobilného pripojenia naďalej prudko rásť,“ povedal Igor Tóth, marketingový riaditeľ O2 pre rezidenčný segment.

Až v  troch štvrtinách prípadov využívajú zákazníci vo svojom mobile internet na vyhľadávanie (74%), e-mail (74%) a sociálne siete (73%). Takmer polovica užívateľov internetu v mobile (47 %) využíva aj službu počasia. Používatelia si tiež radi prezrú spravodajské portály (43 %) a mapy či navigáciu (42 %).

Po mobile siahame aj z nudy

V tejto skupine zákazníkov je najčastejším dôvodom po siahnutí po mobile vyhľadávanie informácií (81%). Vyše polovica používateľov ho však využije aj v prípade potreby kontaktu s blízkymi (57%), potreby naliehavých riešení (55%). Výnimkou práce s mobilom nie je ani zaháňanie nudy. Mobil je tak zdrojom zábavy až v 54 % prípadov.

Zdroj: tlačová správa O2

Disqus Comments Loading...