Od nedele 12. 10. premávajú na trati Košice-Žilina-Praha žlté vlaky súkromného prepravcu Regiojet, ktoré sa tak stali konkurenciou pre spoje Železničnej spoločnosti Slovensko. Okrem celkovo vyššieho štandardu cestovania a doplnkových služieb sú súčasťou týchto nových vlakov aj nové vozne Astra s dotykovými multimediálnymi obrazovkami, ktoré sú dostupné aj cestujúcim druhej triedy.
Dotykové obrazovky sú zabudované do operadiel a sú väčšie aj modernejšie než tie, ktoré nájdeme v niektorých autobusoch. Ich základom je multimediálny systém MOD od slovenskej firmy Molpir. Vďaka obrazovkám budú mať cestujúci prístup k rôznym informáciám či zábave. Pod každým sedadlom sa nachádza elektrická zásuvka s 230 V, takže cestujúci si budú môcť nabiť alebo napájať svoje zariadenia. Okrem toho sú súčasťou obrazoviek aj USB konektory, ktoré umožnia nabiť mobilné zariadenie aj bez nabíjačky, len za pomoci kábla. Neskôr by vo vlakoch malo pribudnúť aj wi-fi pripojenie.
Regiojet plánuje v najbližších mesiacoch zaradiť 10 takýchto vagónov. Budúci rok by ich počet chcel rozšíriť až na 80.
Lístky si bude možné okrem tradičného spôsobu zakúpiť aj cez mobilnú aplikáciu pre Android a iOS. Aplikácia sa nazýva Cestovné lístky a verziu pre Android nájdete samozrejme v Google Play.
Zdroj: etrend.sk, regiojet.sk
Pan redaktor, pred tym ako nieco vypustite von, poriadne si preciajte zdroj. Po prve, od 12.10. RJ v zadnom pripade na trase BA-Kosice nepremava. V skutocnosti jazdi v skusobnej prevadzke na trase Praha- Zilina – Kosice.
Za druhe, uvedenych novych voznov nema 10, ale iba 1, ostatne budu neskor. A ci ich bude niekedy 80, to je uplne vo hviezdach.
Nakoniec taky detail, RJ ziadnu druhu triedu nema. Pekny den.
V druhom ci tretom odstavci je citovany Jancura a sam spomina druhu triedu
http://www.regiojet.sk/pre-media/astra.html
A niekde v inom clanku hospodarskych novin alebo co to bolo sa vyjadril ze objednal 80 vagonov v rumunsku ktore budu vybavene nemeckymi sedackami s dotyk. displaymi
Samozrejme ak tu tovaren niekyo vypali tak vagony nebudu.
…netreba hned štekat
Dakujeme za informacie. Uz aj v tychto par komentaroch sa prejavila inteligencia a vdacnost slovenskeho naroda. Namiesto vdaky hned napadnu hulvatstva a osocovanie. Zamyslime sa kazdy cestujuci nad sebou a vazme si, co mame ponukane :-)
Dobrý deň, nepresnosti sme opravili, ďakujeme za upozornenie.
http://www.funtoroeurope.com/sk/media/c24427/dennik-sme-ekonomika.html
Ak som to spravne pochopil tak bude vo vagone len 12 sedadiel s monitormi?
Nie, bude ich 60.
Zo zdroja: Vagóny, ktorých má RegioJet zatiaľ k dispozícii desať, budú jazdiť v druhej triede…
Pekný deň:-)
Za druhé je nespisovne, používaj po druhé, ak chceš byť taký presný…
Nie je v článku chyba? Vlaky zatiaľ jazdia len na trase Žilina – Košice… ;-)
Nie, vlaky jazdia na trase Praha – Žilina – Košice. Zatiaľ je to skúšobna prevádzka jednej súpravy tam a späť, od decembra bude jazdiť na tejto trase viac súprav a pribudnú ďalšie na trasách BA – ZA – KE a MT – BA.
nedavam tomu dlhu zivotnost, kedze slovensky cestujuci sa sprava ako dobytok. mentalne este nie sme taki vyspeli, aby to malo nejaku zivotnost. moj nazor
keby to bolo tak ako vravíš, už dávno by vyradili z prevádzky tie 50 ročné vlaky ktoré jazdia dodnes. Je to hanba keď sem príde zahraničný turista a vozí sa na vlaku z čias divokého západu ktorý sme zdedili po českých susedoch.
no ked tu mame tak stare vlaky tak to su pre Americanov historia
No nemyslím si, že tými vlakmi bude jazdiť dnešná pubertálna mládež do školy ako je tomu pri “osobákoch”, ktoré sú také zničené. Trasa BA – ZA – KE, ktorá má pribudnúť v decembri bude to isté ako dnešné IC vlaky a myslím, že tie sú v dobrom stave. V týchto vlakoch cestujú ľudia hlavne za prácou, či rodinky na výlety a tí ľudia sa nesprávajú ako dobytok.:-)
no tak to asi malo cestujes :) bezna prax ze sa “inteligent” vracia domov z roboty namiesto toho aby sa vecer osprchoval lahol a vyspal sa, tak chlasta a rano nastupi do vlaku v tom v com prisiel vcera z roboty a chlasta dalej
cestujem týždenne tak 3-4krát, takže nacestovaného mám až až. Ja som to myslel tak, že týmito vlakmi isto nebudú jazdiť takéto typy ľudí, keďže to bude to isté ako IC vlaky, ktoré jazdia BA – KE už nejakú dobu.
No ved ano pisem o ICecku
RJ nieje konkurencia ŽSR ( to je správca infraštruktúry), ale konkurencia pre Železničnú spoločnosť Slovensko a.s. ako prevádzkovateľ dopravy na dráhe….
A ako už bolo písané… jazdia v trase Praha- Čadca- Žilina- Košice a späť, od nového GVD (grafikon vlakovej dopravy) budú jazdiť na trase BA- Žilina Košice….