IBM dosiahlo rekord v strojovom rozpoznávaní ľudskej reči

Rozpoznávanie ľudskej reči bolo ešte pred niekoľkými rokmi na používateľskej úrovni veľmi slabé. Pri veľkej námahe a dokonalej výslovnosti bola funkcia použiteľná, no vo väčšine prípadov bolo jednoduchšie pokyn zadať ručne. Dnes už je situácia iná a rozpoznávanie reči je na oveľa vyššej úrovni. Spoločnosť IBM ale súčasná situácia nestačí a stále sa snaží technológiu zdokonaliť. Teraz sa jej to znovu podarilo.

Náš tip
Nainštalujte si Google Assistant-a manuálne. Vieme, ako na to!

Spoločnosť vyvinula technológiu, ktorá rozpozná slová v bežnom dialógu s odchýlkou iba 5,5 %. To je skutočne nízke číslo, ktoré sa blíži ku kvalite človeka. Podľa niektorých štúdií je táto hodnota na úrovni približne 5,9 %, čo už IBM prekonalo, no spoločnosť si myslí, že odchýlka je menšia a svoju technológiu chce zdokonaliť na úroveň 5,1 %.

Keď si to predstavíte v praxi, aj vám sa z času na čas stane, že nerozumiete danému slovu, no domyslíte si ho z kontextu. Podobne by mala fungovať aj technológia od IBM, ktorá bude vďaka týmto pokrokom čoraz použiteľnejšia v reálnom živote. Vzhľadom na to, že hlasové zadávanie príkazov sa profiluje ako jedno z najpravdepodobnejších verzií používateľského prostredia pre hlasových asistentov s umelou inteligenciou, je skvelé, že sa darí technológiu zlepšovať.

Zdroj: IBM via Android Authority

Disqus Comments Loading...