Google: Koniec náhodnému klikaniu na reklamy v mobile!

Náhodné kliknutie na reklamu je naozaj peklo. Stretol sa s tým každý z nás, napríklad v mobilnej hre či aplikácii. Používatelia sú z takýchto náhodných kliknutí na reklamy nervózni, zadávatelia reklám zas z takýchto kliknutí, ktoré vedú používateľa k tomu, aby reklamu zavrel ešte pred jej otvorením, majú zlý pomer konverzie. Tak či onak, náhodné kliknutia neprospievajú nikomu. A tak sa ich Google rozhodol eliminovať, a to hneď 3 novinkami.

Prvou z nich je rámik okolo reklamy napríklad na webstránke. Ide o plochu, ktorá je “neklikateľná”, a teda ak sa jej aj náhodou dotknete pri skrolovaní stránky, neotvorí sa daná reklama. Druhou novinkou je neklikateľná ikona aplikácie v reklame na nejaký titul z obchodu Play. Takéto reklamy zvyčajne umiestňujú vývojári aplikácií a hier do svojich titulov, aby používateľom predstavili ďalšie zo svojich hier či aplikácií. Reklamy sa dajú vypnúť krížikom pri ikone, no v 90% prípadov človek klikne na danú ikonu a nie krížik. To je ale minulosťou.

Treťou a možno najpraktickejšou novinkou je ignorovanie kliknutia na reklamu v prvých sekundách po tom, ako sa objaví na displeji. Táto zmena sa týka tzv. pop-up reklám, ktoré sa objavia na displeji z ničoho nič, napríklad v strede toho, ako strieľate v hre do nepriateľa. V tej rýchlosti kliknete na zobrazený obrázok a ani si neuvedomíte, že to bola reklama. Google bude takéto kliknutia ignorovať, čím zabráni nechceným odchodom z aplikácií a hier. Hoci ide iba o menšie zmeny, určite potešia všetkých, ktorí sa stretli s nechceným zobrazením reklamy.

Zdroj: AndroidPolice, titulka

Disqus Comments Loading...