Online nakupovanie považuje za bezpečné len 29 % ľudí

Zdroj: Pexels.com

Kvôli pandémii koronavírusu sme boli nútení uprednostniť online nakupovanie. Spoločnosť ESET v súvislosti s touto skutočnosťou vykonala celosvetový prieskum a zistila, že ľudia sa pri online nakupovaní necítia bezpečne. Informovala o tom prostredníctvom tlačovej správy.

Online nakupovanie vníma ako bezpečné iba 29 % ľudí

Prieskumu sa zúčastnilo 10 tisíc respondentov zo Spojeného kráľovstva, Spojených štátov, Austrálie, Japonska a Brazílie. Zistilo sa, že až 61 % ľudí nakupuje cez online obchody častejšie ako pred pandémiou, no iba 29 % spotrebiteľov sa pri tom cíti bezpečne.

Cez e-shopy nakupujú hlavne zákazníci vo veku od 25 do 34 rokov a počas pandémie uprednostnilo internetové obchody až 70 % z nich. Spoločnosť ESET očakáva, že tento trend bude pokračovať aj po pandémii.

 „Z tohto hľadiska je znepokojujúce, že sa iba menej ako tretina zákazníkov cíti veľmi bezpečne pri online nakupovaní. Bez zvýšenia povedomia o ochranných opatreniach budú ľudia vystavovať svoje platobné údaje riziku,“ varuje Ignacio Sbampato, obchodný riaditeľ spoločnosti ESET.

Tento prieskum priniesol aj jedno pozitívne zistenie. Viac ako dve tretiny opýtaných si myslia, že by dokázali rozoznať phishingový e-mail, čo je v dnešnej dobe kľúčové.

Internetovému bankovníctvu ľudia dôverujú

Táto nedôvera sa však nevzťahuje na internetové bankovníctvo. Svoje financie si spravuje online až 83% opýtaných, z toho 24 % výhradne prostredníctvom mobilných aplikácií. Veľmi bezpečne sa pritom cíti 39 % zákazníkov.

Do tejto kategórie zaradil ESET napríklad aj služby online poisťovníctva, crowdfundingové platformy či burzové aplikácie. Jednu až tri finančné aplikácie používa 40 % opýtaných, zatiaľ čo minimálne štyri finančné aplikácie používa viac ako pätina respondentov.

Všetky zariadenia si však bezpečnostným softvérom chráni iba polovica z tých opýtaných, ktorí používajú jednu až tri finančné aplikácie. Avšak svoje zariadenia si bezpečnostným softvérom chráni až 63 % používateľov štyroch a viac aplikácií.

„Náš globálny prieskum o používaní finančných technológií nám pomôže zistiť postoje ľudí voči novovznikajúcim aj zaužívaným technológiám. Vieme tak lepšie prispôsobiť našu ponuku pre domácnosti aj firmy. Chceme sa ubezpečiť, že zákazníci sú vždy chránení podľa tých najvyšších kritérií,“ vysvetľuje dôležitosť prieskumu Ignacio Sbampato, obchodný riaditeľ spoločnosti ESET.

Developer: ESET
Price: Free

Náš tip
Smart Banka 2020 powered by Payout: Je online platenie kartou bezpečné?
Disqus Comments Loading...