Alibaba testuje “platbu úsmevom” v spolupráci so spoločnosťou KFC

Čína je istým spôsobom priekopníkom, pokiaľ ide o digitálne platby. Najnovším praktickým objavom je technológia rozpoznávania tváre, ktorá umožňuje zákazníkovi platiť doslova úsmevom. Alibaba túto službu testuje v Hangzou, v spolupráci so spoločnosťou KFC.

Náš tip
Čínsky gigant Alibaba má vlastný inteligentný reproduktor Tmall Genie

Ako ukazuje produkčné video, platobný proces nevyžaduje smartfón. A to za predpokladu, že zákazník sa už zaregistroval do aplikácie Alipay a povolil rozpoznávanie tváre. 3D kamera umiestnená na pobočke skenuje tvár zákazníka, aby overila jeho totožnosť. Sekundárnym zabezpečením je možnosť overovania prostredníctvom telefónneho čísla.

Táto technológia je vyvrcholením úsilia spoločnosti Alibaba

Spoločnosť prvýkrát odhalila technológiu rozpoznávania tváre na výstave IFA v Nemecku pred dvoma rokmi. Prezident Jack Ma  vtedy odhalil niektoré základné schopnosti, vrátane možnosti zaplatenia. Pod kapotou Alibaba používa technológiu s názvom Face ++ od čínskej spoločnosti Megvii. Tá získala viac ako 150 miliónov dolárov od investorov, medzi ktorých patrí aj spoločnosť Foxconn.

KFC bola zjavným prvým záujemcom o spoluprácu. Je to pochopiteľné, keďže Alibaba je investorom v spoločnosti Yum China. Táto spoločnosť prevádzkuje pobočky a spravuje značky pre rýchle občerstvenie vrátane McDonalds a Taco Bell v Číne.

Aký je váš názor na novú technológiu platenia pomocou rozpoznávania tváre? Dôverovali by ste danému spôsobu platenia? Vaše otázky a postrehy nám môžete napísať do diskusie pod článkom :-)

Zdroj: techcrunch

Disqus Comments Loading...