NVIDIA Tegra 3 procesor: odhalená ďalšia funkcia pre šetrenie batérie, riadenie podsvietenia DIDIM

NVIDIA je prvou spoločnosťou, ktorá na poli procesorov pre mobilné zariadenia prišla so štvorjadrovým procesorom Tegra 3. Ten sme si podrobnejšie predstavili v článku “NVIDIA Tegra 3 predstavená do hĺbky:evolúcia pokračuje“, ktorý by sme teraz radi doplnili o novo zistené skutočnosti. Ako vieme, Tegra 3 nie je obyčajný štvorjadrový čip a namiesto štyroch jadier spoločnosť integrovala aj piate, doplnkové jadro, s nižším výkonom a taktom len 500MHz – to má aj napriek vysokému výkonu tohto procesora, zabezpečiť dlhú prevádzku zariadení na jedno nabitie.

Okrem unikátneho systému riadenia výkonu jednotlivých jadier, však NVIDIA teraz odhalila aj ďalší spôsob šetrenia energie. Je ňou technológia nazývaná DIDIM, ktorá má znížiť spotrebu pomocou riadenia podsvietenia displeja – fungovať by mala len pri LCD. To sa pri tejto technológii robí na základe jednotlivých pixelov v snímkoch, ktoré sa objavia na displeji, čo by v konečnom dôsledku malo predĺžiť životnosť pri prehrávaní videa až o 40%. Ľudské oko pritom medzi obrazom so zapnutým alebo vypnutým DIDIM nepostrehne žiadny rozdiel.

NVIDIA teda nešla len cestou zvyšovania výkonu, ale dala si záležať aj na šetrení drahocennej energie. Táto je pre použitie mobilných zariadení rozhodujúca a každá zmena k lepšiemu je viac než vítaná.

Zdroj: pocketnow.com

Disqus Comments Loading...