Nielsen: Správanie spotrebiteľov mobilných zariadení

Mobilné zariadenia sa stávajú nenahraditeľnými pomocníkmi a sprevádzajú nás každý deň počas práce, ale aj v domácnosti. Využitie smartfónov samozrejme záleží od každého spotrebiteľa. Nová štúdia globálnej informačnej spoločnosti Nielsen nám prináša pohľad na využívanie mobilných zariadení a dokazuje, že používanie sa odlišuje od trhu a demografických skupín. Správa skúma správanie spotrebiteľov mobilných zariadení v Austrálii, Brazílii, Číne, Indii, Taliansku, Rusku, Južnej Kórei, Turecku, Veľkej Británii a USA.

Aj napriek tomu, že výrobcovia smartfónov ponúkajú rôzne riešenia aj v najnižších cenových kategóriách, na trhu majú stále veľký podiel mobilné telefóny, ktoré nepovažujeme za inteligentné zariadenia. Avšak, penetrácia smartfónov rastie takmer na každom trhu, najmä v rozvinutých krajinách s rozšíreným prístupom k mobilnému internetu pomocou 3G alebo 4G siete. Napríklad v USA a Južnej Kórei, majitelia smartfónov teraz tvoria väčšinu mobilných spotrebiteľov. Zvýšený podiel smartfónov je podľa spoločnosti Nielsen vedená aj vďaka novej generácii mladých ľudí, ktorí doslova túžia po technológiách smartfónov.

Využitie týchto zariadení sa odvíja aj od krajiny. Napríklad, majitelia smartfónov v Spojených štátoch sa v najväčšej miere pozerajú na video a používajú navigáciu, zatiaľ čo čínsky používatelia vyhľadávajú novinky a aktuálne informácie o počasí prostredníctvom svojich mobilných aplikácií. V Južnej Kórei využívajú  v najväčšej miere smartfóny pre nákupy a platby cez internet banking. V Anglicku naopak využívajú mobilné zariadenia na prístup k sociálnym sieťam a na hranie hier.

Nielsen uvádza, že pochopenie rozdielov mobilnými spotrebiteľmi po celom svete je rozhodujúce pre značky, ktoré chcú vybudovať mobilné stratégie na viacerých trhoch.

 Loading ...

Zdroj: Nielsen

Disqus Comments Loading...