Nakupovanie smartfónom sa cez sviatky takmer zdvojnásobilo

Pravdepodobne nikoho neprekvapí, že ľudia čoraz častejšie nakupujú v internetových obchodoch prostredníctvom svojich smartfónov. Tento trend si uvedomujú aj poskytovatelia online obchodov, ktorí sa snažia svoje stránky čo najlepšie optimalizovať pre zariadenia s menším displejom a dotykovou obrazovkou. Sviatky na konci minulého roka sú toho jasným dôkazom a nakupovanie cez smartfón sa oproti predchádzajúcemu roku takmer zdvojnásobilo.

Do úvahy pritom berieme obdobie od začiatku novembra, keďže v rôznych častiach sveta sa už vtedy uskutočňovali rôzne výpredaje a koncoročné akcie, ako napríklad Singles Day 11. novembra či Black Friday a Cyber Monday. Dáta ale pochádzajú z amerických internetových obchodov, a tak sú oproti zvyšku sveta trošku skreslené. V každom prípade, podľa prieskumu spoločnosti Adobe sa smartfóny postarali o 17 % všetkých tržieb v tomto období, zatiaľ, čo cez tablety bolo uskutočnených 11 % tržieb. Najviac nákupov cez mobilné zariadenia bolo uskutočnených 25. decembra, kedy sa v USA rozdávajú darčeky. Celkové tržby v tomto období dosiahli úroveň 83 miliárd dolárov, čo je 12,7% nárast oproti roku 2014. Okrem toho bol dosiahnutý ďalší rekord, ktorým je až 31 dní, kedy tržby presiahli 1 miliardu dolárov, pričom v roku 2014 to bolo 25 dní.

Aj napriek narastajúcemu záujmu spotrebiteľov nakupovať tovar cez mobilné smartfón alebo tablet je stále jasným lídrom internetového nakupovania klasický počítač. Takéto online nakupovanie sa postaralo o 56 % všetkých nákupov. Našli sa ale aj také dni, kedy ľudia viac nakupovali cez mobilné zariadenia. Zaujímavé je ale aj to, koľko ľudí vstupuje do online obchodov cez svoje mobilné zariadenia bez toho, aby bolo do úvahy brané nakupovanie. Tento úkaz pekne dokumentuje graf nižšie.

Ako obyčajne, aj teraz ľudia viac nakupovali cez zariadenia so systémom iOS, no jedno prvenstvo sa ušlo aj Androidu. Konkrétne sa jednalo o priemerný nákup cez tablety, kde majitelia Android zariadení zaplatili priemerne 132 USD a majitelia iPadov 114 USD. K celkovému zvýšeniu tržieb prispel aj nový trend nakupovania online a vyzdvihnutia si tovaru v kamennom obchode. Takto ľudia nakupovali najmä poslendý týždeň pred Vianocami, keď sa obávali toho, že tovar im už nestihne prísť pod vianočný stromček. Znovu sa ukázalo, že mnohí z nás nakupujú aj na poslednú chvíľu a 23. decembra bol zaznamenaný medziročný nárast internetových tržieb o 56 %, keď stúpol z 590 miliónov USD v roku 2014 na 920 miliónov USD v roku 2015.

Ďalšie zistenia v prieskume ukázali, že ľudia najradšej nakupujú cez mobilné zariadenia v severnej Európe, USA, ale aj v Japonsku, kde sú mobilné tržby na úrovni až 70 % všetkých online tržieb. Japonsko spolu s Čínou, Švédskom a Talianskom preferuje nakupovanie cez smartfón, no vo Veľkej Británii, USA, Kanade a Španielsku je pomer medzi smartfónmi a tabletmi vyrovnaný.

Zdroj: Adobe via TechCrunch

Disqus Comments Loading...