Facebook obmedzuje zacielenie reklám na osoby do 18 rokov

Searchenginejournal.com

Ochrana maloletých osôb, teda osôb do 18 rokov veku sa na strane Facebooku stretne s prísnejšou formou zásahu a zákazom cielenia reklamy podľa určitých kritérií. Vek a pohlavie však nezmiznú.

Facebook ide chrániť deti

V ponímaní a vyjadrení cez vekovú hranicu, je práve dosiahnutie 18 rokov aj dosiahnutím dospelosti. A práve táto línia sa momentálne spoločnosti Facebook zdá ako nutná, kde vykonala zásah. Ide o obmedzenie cielenia reklamy zo strany inzerentov, práve na túto vekovú skupinu (pri Thajsku je to 20 rokov a Indonézii 21 rokov).

Facebook vydal k tomuto obmedzeniu svoju správu, kde presne menuje, ktoré cielenie reklamy bude pre osoby do 18 rokov zakázané a nebude teda možné ho nasadiť. Pôjde napríklad o:

  • jazykové cielenie
  • cielenie na záujmy, správanie alebo demografické údaje
  • zacielenie na prepojenia osoby
  • custom audiences

Celý balík obmedzení je aktívny od 23. augusta tohto roka, kedy zákaz spoločnosť aj aktivovala. Aj samotný Facebook odhaduje, že takýto razantný postup môže obmedziť alebo zaznamenať pokles zákazníkov alebo skladovateľov práve vo vekovej kategórii do 18 rokov.

Foto: Krtmarketing.com

To čo však ostáva zachované, je možnosť reklamu zacieliť podľa veku, pohlavia alebo polohy, kde sa užívateľ nachádza. Teda cielenie na skupinu mladých ľudí do 18 rokov napríklad s produktom, ktorý je určený práve pre ich vekovú kategóriu možný bude. Tiež využívanie polohy zariadenia a pohlavia. Všetky zmeny nasadil Facebook na svojej hlavnej stránke, tiež aplikáciách a taktiež na Instagrame.

Facebook zároveň na príklade reklamy určenej pre širšie vekové spektrum radí, aby si inzerenti vytvorili dve samostatné reklamy. Jednu môžu cieliť podľa veku na mladých ľudí do 18 rokov, druhá reklama potom bude pre osoby staršie, kde obmedzenie na jednotlivé nástroje neplatí. Obmedzenie ešte nastupuje pre globálne firmy, pretože regióny Thajska a Indonézie majú odlišnú vekovú kategóriu detí (20 a 21 rokov) a preto musí inzerent pri globálnom vytváraní reklamy vytvoriť osobitnú skupinu nie len podľa veku, avšak aj podľa miesta (keďže Thajsko a Indonézia nemajú limit 18 rokov, avšak vyšší).

Náš tip
WhatsApp dostal rekordnú pokutu 225 miliónov eur za porušenie GDPR
Disqus Comments Loading...