Aplikácie predstavujú 15 miliardový priemysel, 80% výnosov pochádza z freemium modelu

Do konca roka by požívatelia mobilných zariadení mali na nákup aplikácií minúť približne 15,5 miliardy dolárov, čo je viac než kombinovaný zisk v roku 2010,2011 a 2012 spoločne. Koncom roka by sa mali čísla vyšplhať až na 90 miliárd stiahnutých aplikácií pre smartfóny a tablety, čo je dvojnásobok v porovnaní s minulým rokom. Informácie priniesla štúdia výskumnej spoločnosti IHS.

Podľa správy majú majoritný (85%) podiel na všetkých stiahnutých aplikáciach a teda aj ziskoch vo všetkých krajinách práve Google a Apple. Najväčšie zisky (až 80%) majú mobilné hry, ktoré pracujú na tzv. freemium modeli, kde prvé priečky dobývajú tituly Candy Crush, Clash of Clans alebo Hay Day. Mobilná reklama taktiež zaznamená nárast príjmov vo výške 6 miliárd koncom roka, pričom väčšina pochádza z mobilnej reklamy Facebooku. Reklama tak ponúka developerom príležitosť k rastu, no aj napriek tomu zostávajú hlavným zdrojom práve prostriedky vynakladané spotrebiteľmi.

Zdroj: telegraph

Disqus Comments Loading...