MojAndroid

Už niekoľkokrát v priebehu tohto roku sme vás informovali o tom, že ZSSK pripravuje mobilnú aplikáciu, ktorá uľahčí cestovanie. Posledné informácie s detailami o aplikácii sa objavili zhruba pred dvomi týždňami a dnes už je aplikácia Ideme vlakom dostupná oficiálne pre všetkých. Čo prináša?

Jednoduchšie cestovanie prichádza

V prvom rade ide o výrazné zjednodušenie nákupu online cestovného poriadku. Aj napriek rôznym obštrukciám cestujúci nakupovali doklady online čoraz častejšie. V prvej polovici roku 2018 takto kúpili až 4,5 milióna cestovných dokladov, čo predstavuje 50% medziročný nárast.

„Mobilná aplikácia s novým responzívnym predajným systémom sú len ďalšou zo skladačiek v modernizácii ZSSK, ktoré máme pre našich zákazníkov pripravené do budúcnosti. Pevne verím, že aplikácia, ktorú sme nazvali Ideme vlakom, spolu s novým internetovým predajom cestovných dokladov výrazným spôsobom zjednodušia online nákupný proces,“ uviedol Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

Mobilná aplikácia: Moderná a praktická

ZSSK odteraz konečne ponúka skutočne modernú a praktickú mobilnú aplikáciu. Od dnes, 6. novembra ju nájdete v obchode Play a môžete si ju nainštalovať aj do vášho smartfónu. Aplikácia už teraz ponúka obrovské množstvo praktických funkcií, vďaka ktorým bude nakupovanie lístkov hračkou a novinky ocenia najmä pravidelní cestujúci. Už teraz je možné využívať tieto funkcie:

  • vyhľadanie spojenia vrátane možnosti voľby rozšírených parametrov vyhľadávania;
  • zobrazenie informácií o ceste;
  • nákup jednorazových cestovných dokladov;
  • grafické znázornenie rezervácie miesta pri vlakoch InterCity a vo vybraných rýchlikoch;
  • prehľad všetkých zakúpených cestovných dokladov;
  • vrátenie cestovných dokladov;
  • vyhľadávanie odchodov a príchodov vlakov z jednotlivých staníc;
  • lokálny používateľský profil.

„V tomto momente máme za sebou úspešný pilot prevádzky mobilnej aplikácie Ideme vlakom a pozitívne hodnotenia od našich zákazníkov, pričom viac ako trištvrte z nich ohodnotilo aplikáciu štyrmi a piatimi hviezdičkami z piatich možných. Najviac sa im na aplikácii páčili dizajn a ovládanie, no chýbali im niektoré funkcionality, ktoré sú súčasťou jej ďalšieho rozvoja (napr. informácie o meškaní vlakov či platba cez kreditné konto). Denne využije služby mobilnej aplikácie približne 100 z 500 zákazníkov. Od 6. novembra si na platforme Android môže ktokoľvek aplikáciu Ideme vlakom od ZSSK stiahnuť a začať ju hneď využívať,“ doplnil Milan Hric.

Okrem toho sú už teraz na pláne mnohé ďalšie funkcie, ktoré aplikáciu ešte vylepšia. Onedlho by mala pribudnúť aj mobilná verzia pre systém iOS a množstvo skvelých funkcií. K dispozícii budú informácie o aktuálnej polohe a meškaní vlaku, systém notifikácií, vernostný program, synchronizácia cestovných dokladov, informácie o výlukách, video-streaming či možnosť objednania doplnkových služieb.

Verzia: 1.0
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: 1.0
Aktuálna cena: Zdarma

Nový online obchod pre nakupovanie lístkov

Okrem aplikácie však prešiel zmenou aj online predaj cestovných dokladov. Ten je teraz responzívny, podporuje všetky veľkosti zariadení a zjednodušuje nákup cestovných lístkov do menšieho počtu krokov. Do 13. novembra pritom bude fungovať nový aj starý systém nakupovania lístkov, aby si cestujúci mohli na novinky zvyknúť. Po tomto dátume už bude fungovať iba nový systém.

„Zjednodušenie predaja cestovných dokladov je jednou z priorít ZSSK a prezradil nám to aj prieskum zákazníckej spokojnosti. Nielen v oblasti digitalizácie chceme viac vychádzať našim zákazníkom v ústrety a prinášať im väčší komfort od nákupu lístka až po spätnú väzbu pre nás. Čoskoro sa cestujúci môžu tešiť aj na ďalšie, verím, že príjemné, prekvapenia z dielne informatikov ZSSK, medzi ktoré bude patriť aj nový web portál,“ prezradil Patrik Horný, podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky a informačného manažmentu ZSSK.

Nový webový portál

Ďalšou zpripravovaných noviniek je vytvorenie nového webového portálu www.zssk.sk. „Za posledný rok sme urobili v rámci štruktúr ZSSK na www.zssk.sk výrazné zmeny. Odozva od našich návštevníkov webu je pozitívna a naďalej rastie, a to nielen v oblasti návštevnosti, ale aj v tom, že návštevníci ostávajú dlhšie na našich stránkach. Z nášho pohľadu je to hlavne tým, že sme skvalitnili obsah a formu a naďalej v tomto trende chceme pokračovať. V tomto smere sa ukázala potreba využitia odborných skúseností externej spoločnosti,“ uviedol Milan Hric.

Súčasný web nespĺňa technologické štandardy webových rozhraní vrátane zastaranej verzie redakčného systému. „Prechodom na nový moderný redakčný systém dosiahneme v prvom rade vyššiu úroveň bezpečnosti portálu a v rámci modernizácie prinesieme našim zákazníkom možnosť plnohodnotne využívať web na všetkých zariadeniach. Najdôležitejšou časťou bude jeho technicky náročná integrácia s existujúcimi systémami ZSSK vzhľadom na to, že v súčasnosti všetky zmeny musíme zapracovávať manuálne. Napríklad otváracie hodiny, výluky vlakov, zverejňovanie zmlúv a faktúr, mapy atď. Informácie pre zákazníkov sa týmto zrýchlia, znížime chybovosť a nový portál bude v budúcnosti ponúkať zákazníkom napríklad aj aktuálne informácie omeškaní vlakov, intuitívne ovládanie stránky, možnosti vlastného nastavenia preferencií, lokalizačné služby a podobne, čo súčasný web neumožňuje. V rámci európskeho priestoru sa tým nepochybne zaradíme medzi vyspelé krajiny,“ doplnil Milan Hric.

6.11.2018
Zdroj: Tlačová správa
  • Vladimir Mach

    Android 4.4.2 (Note2) nieje podporovaný, možno ani vyšší. Mohli by to aspoň do Google play napísať. Kvôli tomu by som musel kúpiť nový mobil sebe i dcére.

    • Martin Sagan

      no možno by to stálo aj za zváženie, to sa vám bude stávať čoraz častejšie … 4.4.2 mala end of life v apríly 2017..

  • skoda9635

    Dá sa nakupovať priamo z novej aplikácie ?

  • Martin Sagan

    mimo tému, neviete niekto alternatívu za cp.sk? po aktualizácii tam dali nechutnú reklamu a 4,99 za bezreklemnú verziu nedám …

  • Roman Stach

    když to srovnám z apkou ČD můj vlak tak mi to celé připadá nedodělané, protože mi tam plno věcí chybí

  • Peter

    Kym sa neda zaplatit za listok kreditnym kontom, ktore mam dobite eurami na strankach slovakrail.sk je tato aplikacia NEZMYSELNA!!! regiojet to ma roky, toto testovali polroka, a nemaju moznost platit kreditnym kontom?? WTF??

Používateľské recenzie
Fotománia

+