MojAndroid

Zrušenie účtu, teda správne kliknutie na potrebnú ikonu, nemusí nič znamenať. Terajší prípad okolo siete Netflix ukazuje, že aj takto zrušený účet sa dá opäť aktivovať, pričom jeho majiteľ ani netuší, že sa tak stalo.

Uchovávanie dát až po dobu 10 mesiacov

Ak sa jedného dňa zákazník rozhodol, že vlastne Netflix nepotrebuje, mohol si vybrať možnosť účet zrušiť. Avšak, nestalo sa tak pár kliknutiami, ako si asi každý z bývalých používateľov myslel. Netflix, aj keď mu prikážete aby už viac daný účet nemal v databáze, toto neurobí. Až po dobu desiatich mesiacov systém uchováva všetky údaje o zákazníkovi, dokonca jeho platobné údaje o kreditnej karte.

Deje sa to iba s jediným cieľom, aby sa zákazník v prípade zmeny názoru mohol ľahšie opäť prihlasovať. Systém si bude pamätať jeho údaje a dovolí mu účet obnoviť bez potreby robiť novú registráciu. Vyzerá to ako skutočne prozákaznícky prístup, ak by nemal jeden zásadný problém. Do už zrušeného účtu sa dá prihlásiť aj bez toho, aby to vykonal sám majiteľ. A tento problém teraz práve Netlix musí riešiť.

Ako zrušiť účet hneď

Tejto 10-mesačnej dobre, počas ktorej sa môže zákazník k Netflixu vrátiť, sa dá vyhnúť. A to e-mailom, ktorým požiadate spoločnosť, aby definitívne vymazala vaše údaje a nemala ich v systéme ani v prípade neskoršieho návratu. Daný e-mail posiela Netflixu však len zlomok zákazníkov, ktorí sa rozhodnú účet zrušiť.

Prípady reaktivácie Netflix účtov sa teraz začal množiť. Ide o prípady zneužitia, pravdepodobne bezpečnosti, ktorú nemá spoločnosť dobre vyladenú. A tak sa dá k už raz vytvoreným účtom dostať. Útočník nemusí mať ani informácie o karte bývalého zákazníka a účet dokáže aj tak aktivovať. Samotný zákazník je v domnení, že už Netflix nemá.

No ak mu príde z Netflixu opäť faktúra za využívanie služieb, ostáva zaskočený. Klient sa automaticky snaží prihlásiť do svojho už bývalého účtu, aby zistil, čo sa deje. Prihlásenie však už nie je možné. Systém nevie rozpoznať prihlasovacie údaje, účet bol ukradnutý, avšak fakturácia beží stále na pôvodného majiteľa účtu.

Horšie však je, že ak sa zákazník ozve priamo Netflixu, ten jeho účet a prepojenie na kartu údajne zablokuje. Avšak aj to sa ukazuje ako nedostatočné, pretože za ďalšie mesiace opäť nasleduje faktúra za využívanie služieb. A Netflix sa nemá k tomu, aby robil plnú refundáciu svojim bývalým zákazníkom.

Nie je nič výnimočné, že sa dá kúpiť napríklad na eBay sieti prístup Netflix s doživotnými právami na sledovanie ich obsahu, a to za smiešnu sumu 3 eurá. Aj keď eBay takéto ponuky maže, vždy sa objavia nové. A zrejme sú aj funkčné, pretože prípad zákazníkov, ktorým Netflix zablokoval kartu a napriek tomu sa služba opäť spoplatnila ukazuje, že ani Netflix to nevie úplne ovládať. V takomto prípade samozrejme pomôže návšteva banky a blokovanie danej služby priamo u vydavateľa karty, aby nebolo možné účtovať platbu.

Tieto prípady sa zatiaľ objavili v zahraničí, slovenský podnet sme nezaznamenali.

4.12.2019

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+