Ak sa dnes detí opýtate, čím by chceli byť, keď vyrastú, zrejme medzi odpoveďami aj zaznie, že influencerom. Vidina rýchleho a finančne atraktívneho zárobku promovaním produktov na sociálnych sieťach, je dnes snom mnohých. Ak sa ale osvedčí nedávna novinka TikToku, influencerom zlaté časy môžu čoskoro skončiť.
TikTok na festivale Cannes Lions 2025 oznámil spustenie novej AI kreatívnej sady s názvom Symphony. Ide o komplexný balík nástrojov, ktorý pomáha marketérom a tvorcom obsahu jednoducho a rýchlo vytvárať videá priamo pre TikTok.
Virtuálny asistent je navrhnutý tak, aby pomáhal v každom kroku tvorby reklamy. Umožňuje brainstormovať nápady, analyzuje trendy, napíše scenár či odporúčí príklady úspešných videí. Pracuje priamo v TikTok Creative Center alebo v Adobe Express.

Symphony Creative Studio: Videá z textu a avatarov
Srdcom platformy je Creative Studio, ktoré z textu alebo statických vizuálov vygeneruje TikTok-ready video. Ponúka:
- Generovanie videa z textu alebo obrázka
- Použitie digitálnych avatarov, ktorí hovoria a interagujú
- Preklad a dabovanie do viac než 15 jazykov
- Pravidelné návrhy videí na mieru každý deň

TikTok tvrdí, že ide o efektívny spôsob, ako testovať viaceré kreatívne verzie obsahu bez potreby produkčných nákladov. Ak si porovnáme náklady na živého človeka, ktorý odprezentuje nejaký produkt a AI avatara, ktorý nepotrebuje žiadnu zmluvu ani ďalší honorár, môže ísť o pre firmy lákavú cestu, ako znížiť náklady. Klasická produkcia, prípadne odmena influencerom môže byť v tisíckach eur, kým video s AI avatarom bude stáť iba niekoľko sto eur.
Symphony Showcase Products: Videá z produktovej fotky
Nástroj Showcase Products vie z produktovej fotky vygenerovať päťsekundové video, v ktorom digitálny avatar produkt drží, prezentuje alebo sa oblieka (v prípade módy). To môže byť užitočné najmä pre e-shopy a značky s veľkým katalógom produktov.
Mohlo by vás zaujímať:
- Google Správy sprístupňujú dlho žiadanú funkciu
- Pozor na čo sa pýtate chatbotov. Niektoré otázky produkujú obrovské množstvo emisií
- Google vyhľadávanie čaká zmena. Novinku oceníte, keď máte plné ruky

TikTok deklaruje, že všetok AI-generovaný obsah bude jasne označený. Obsah taktiež prechádza kontrolou bezpečnosti, aby sa zabránilo zneužívaniu technológie. Zároveň sa objavujú aj otázky, ako zachovať autenticitu značky a či AI dokáže osloviť potenciálnych zákazníkov tak, ako známy influencer, ktorý má tisíce (až milióny) sledovateľov.
Diskutovať o tomto článku môžete aj na našej stránke AndroidForum. Ak hľadáte odpoveď na problém so svojím mobilným zariadením, aplikáciou alebo príslušenstvom, opýtajte sa v našom novom AndroidFóre.