Necelé dva roky dozadu YouTube spustil službu Shorts inšpirovanou sociálnou sieťou TikTok. Na rozdiel od klasických YouTube videí, Shorts používateľom ponúkajú možnosť sledovať niekoľkosekundový a ľahko stráviteľný obsah. Aj napriek pochybnostiam skeptikov sa zdá, že používatelia si prírastok do populárnej platformy na zdieľanie videí obľúbili a od spustenia služba získala viac ako päť biliónov videní. Novinku priniesol portál Android Central.
YouTube Shorts dali malým tvorcom možnosť svoj obsah speňažiť
V snahe novú službu rozbehnúť si YouTube pre tvorcov krátkych videí pripravil 100 miliónov dolárov. Špeciálny fond vznikol ešte minulý rok a v súčasnosti je dostupný vo viac ako 100 krajinách. V auguste minulého roka YouTube taktiež začal autorom vyplácať od 100 do 10 tisíc dolárov mesačne, pričom veľkú časť financií dostali malí tvorcovia, ktorí si na platforme inak zarobiť nemôžu.

YouTube sa pri dosiahnutí tohto míľniku navyše rozhodol podeliť o svoje plány do budúcna, ktoré malých tvorcov podporia ešte viac. Tento rok im napríklad pomôže so získavaním sponzorov prostredníctvom programu BrandConnect.
Platforma sa taktiež snaží Shorts integrovať s programom, ktorý umožňuje divákom prehliadať a nakupovať odporúčané produkty. V budúcnosti sa pridá aj možnosť v krátkych videách použiť zostrihaný zvuk z klasických YouTube videí. Okrem týchto metód YouTube zvažuje pridať aj iné možnosti pre autorov na speňaženie ich obsahu, vrátane nezameniteľných tokenov (NFT).
Ano, ludia si to fantasticky oblubili, ked kazdy kanal to musi tlacit silou mocou aj ked nechce, nakolko Google zmenil algoritmus na odporucanie videii tak, ze kto nerobi shorts je penalizovany.