Aj popri neustále narastajúcemu počtu streamovacích služieb je YouTube stále na čele rebríčka. Spoločnosť Alphabet, pod ktorú služba YouTube spadá, nedávno zverejnila výnosy z reklám za rok 2019. Suma sa zastavila na čísle 15 miliárd dolárov, čo predstavuje približne 10% z celkových príjmov spoločnosti Google.
Čísla nepustia
Podľa štatistík zverejnených na portáli appannie.com porovnávajúcich 5 streamovacích služieb, bolo 70% času, to znamená 7 z každých 10 minút strávených práve pozeraním YouTube na smartfónoch s Androidom. Toto číslo je zaujímavé najmä preto, lebo nezahŕňa čas strávený pozeraním videí na území Číny, kde je služba YouTube zablokovaná. V prípade zvyšných štyroch aplikácií sa do výsledkov počítal práve aj čas strávený pozeraním v Číne.
Prečo je YouTube stále na prvom mieste?
Na rozdiel od iných služieb, vyniká YouTube hlavne variabilitou jeho obsahu (krátke a dlhé videá) a prispôsobovaním sa jednotlivým používateľom. Je úplne jedno, koľko času je divák ochotný stráviť pozeraním videí na YouTube. Či už je to päť minút alebo polhodina, vždy si na hľadanú tému nájde obsah, ktorý mu vyhovuje. Ďalším faktorom, pre ktorý YouTube obhájil svoje prvenstvo, je ten, že ponúka nepreberné množstvo obsahu, ktorý je v prvom rade bezplatný. Práve toto kvantum divákov robí z YouTube cieľ pre agentúry a reklamných inzerentov, ktorí sú na mobilné reklamy ochotní minúť v roku 2020 až 240 miliárd dolárov.