Platforma YouTube dosiahla veľký míľnik so svojou službou na streamovanie hudby. Kým v októbri minulého roku spoločnosť oznámila, že služba YouTube Music prekročila hranicu 30 miliónov predplatiteľov, teraz oficiálne dosiahla 50 miliónov predplatiteľov. To z nej robí najrýchlejšie rastúcou službou na streamovanie hudby. Podľa portálu Android Headlines si za ňu momentálne platí až osem percent ľudí na celom svete.
YouTube síce neuviedol, koľko vďaka tomuto množstvu predplatiteľov zarába, no hlavný obchodný riaditeľ spoločnosti Robert Kyncl však naznačil, že míľnik dosiahli skôr, ako sa očakávalo.

Google za tie roky vyskúšal viacero platených hudobných služieb
Google sa s myšlienkou spustenia platenej služby na streamovanie hudby pohráva už roky a za posledné desaťročie vyskúšal viacero produktov. Služba YouTube Music počas svojich začiatkov v roku 2018 bojovala s niekoľkými nedostatkami, no dnes stojí na čele s konkurentmi ako Spotify a Apple Music. Spoločnosť sa dokonca nedávno rozhodla nainštalovať aplikáciu YouTube Music ako predvolenú hudobnú aplikáciu pre milióny smartfónov s Androidom.
Počet predplatiteľov každým rokom rapídne rastie, no príjmy z reklám sú pre YouTube stále veľmi dôležité
No aj napriek tomu, že YouTube získava stále viac a viac predplatiteľov, aj naďalej sa vo veľkom spolieha na príjem z reklám. V minulom štvrťroku spoločnosť údajne získala viac ako 7 miliárd dolárov len z reklám. To je o 84 % viac ako získala za rovnaké obdobie počas minulého roka. Podľa globálneho riaditeľa služby YouTube Music, Lyora Cohena, sú oba zdroje príjmov pre platformu veľmi dôležité.
7 miliárd dolárov za štvrťrok z reklám? Čo tí ľudia nikdy nepočuli o adblocku?
Nie kazdy rozmysla tak. Ja som adblock nikdy pouzit nechcel. Vzdy som chcel, aby som videl stranku tak, ako ju chcel autor. A reklama zivi danu stranku, tak zobrazenim reklamy podporujem tu danu stranku/sluzbu. Pripadne si zaplatim subscription, ako napr. Youtube Premium.
Ja viem, ze ludia (hlavne slovaci) chcu mat vsetko a zadarmo, ale svet takto nefunguje.
Ak na nejaku stranku chodis, tak to znamena, ze chces aby dana stranka alebo sluzba bola aj nadalej, nie?
Napríklad na YouTube sú tie reklamy neskutočne otravné. Kedysi som adblock nepoužíval a nejako extra mi reklama nevadila, lebo sa ukázala len v podobe banneru, ktorý sa dal hneď zavrieť. Lenže teraz sa ti ukáže videoreklama, ktorá sa dá preskočiť po 5 sekundách (v lepšom prípade) alebo (v horšom prípade) sa ti ukáže reklama, ktorá má dobreženie minútu a musíš si ju pozrieť celú a po jej skončení ti nabehne ďalšia, ktorá sa dá preskočiť po 5 sekundách. Akobyto to nestačilo, tak pokiaľ pozeráš nejaké dlhšie video, tak ti uprostred neho vybehne ďaľšia reklama 😄 tak sa ťa teraz pýtam: Nepríde ti to trošku prehnané? Mne rozhodne áno a práve kvôli YouTube som si adblock nainštaloval.
Ty sa na to dívaš tak, že podporuješ danú stránku? Okay, kedysi som adblock tiež nepoužíval, ale všetko má svoje hranice a u mňa ich YouTube mnohonásobne prekročil. Prirovnal by som to ku klasickým TV, ktoré som tiež prestal sledovať kvôli tomu, že film k reklame je už v pomerne 60 ku 40 a to je tiež choré.
Bohuzial vacsina obsahu sa neprijima cez webovy prehliadac ale cez apky. A tam sam uz filtrovanie reklam nastavuje tazsie. Teda treba nahrat apku mimo play store co je pre vacsinoveho uzivatela uz pomerne narocna operacia. Navyse mnoho intelignetnych TV ma vstavane apky pre youtube ale nepouzivaju android TV, teda tam alternativnu apku ani nenahras. Nevraviac o tom ze alternaitvne apky bez reklam na youtube pre android TV nepdoporuju chromecast.
Ak sledujem YT cez mobil, tak používam prehliadač Opera oficiálne stiahnutý cez G play a reklamu tam nemáš žiadnu.
Čo sa týka Smart TV, tak to som neskúmal, ale napísal som do Google samsung smart tv adblock youtube a vyhodilo mi tam kopu videí a článkov, takže to asi pôjde aj na TV, ktoré nemajú Android.