Služba YouTube je naďalej najpoužívateľnejšou platformou pre streamovanie videoobsahu a prekvapivo je prvou aj v prehrávaní krátkych vertikálnych videí, v ktorých by asi väčšina ľudí tipovala prvenstvo TikToku. Potvrdzujú to podľa PhoneArena aspoň zverejnené štatistiky.
Trikrát viac denných pozretí než TikTok
Štatistiky zverejnil CEO služby YouTube Neal Mohan. Ten uviedol, že krátke vertikálne videá YouTube Shorts majú 200 miliárd pozretí denne. V porovnaní s údajmi o TikToku, ktorý mal podľa marcových čísel z roku 2024 približne 70 miliárd pozretí denne, má YouTube Shorts takmer trojnásobok denných pozretí ako TikTok. Vlastník TikToku, spoločnosť ByteDance, však už dlhšiu dobu tieto štatistiky bohužiaľ nezverejňuje.

Zaujímavé sú aj ďalšie štatistiky. Každý deň si na smart televízoroch pozrú používatelia miliardu hodín YouTube videí. Podľa správy spoločnosti Nielsen si služba YouTube v máji dokonca pripísala rekordných 12,5 % sledovanosti medzi televíziami. Bolo to viac ako ktorákoľvek iná streamovacia služba alebo tradičná televízia (terestriálna, káblová, satelitná).
Mohlo byt vás zaujímať:
- Nothing Headphone (1): Dôraz na dizajn, zvuk aj pohodlné ovládanie
- Samsung možno predstaví viac skladacích zariadení, než sa očakávalo
- Huawei spúšťa na Slovensku bezkontaktné platby cez smart hodinky
Streamovaný obsah dokonca po prvýkrát v histórii prekonal tradičné typy televízie, keď v máji dosiahol 44,8 % celkovej sledovanosti. To predstavuje nárast o 71 % za posledné štyri roky. Ukazuje sa tak, že jednou z najvýhodnejších technologických akvizícií v histórii bola kúpa služby YouTube spoločnosťou Google v októbri 2006. Google vtedy zaplatil 1,65 miliardy dolárov v akciách. A dá sa predpokladať, že hodnota tejto akvizície bude v ďalších rokoch ešte rásť.
Diskutovať o tomto článku môžete aj na našej stránke AndroidForum. Ak hľadáte odpoveď na problém so svojím mobilným zariadením, aplikáciou alebo príslušenstvom, opýtajte sa v našom novom AndroidFóre.