Vzájomné kopírovanie a následne obviňovanie z neho je medzi výrobcami smartfónov bežné. Niekedy je však až kuriózne, čo potvrdzuje aj najnovšie obvinenie spoločnosti Xiaomi voči svojmu čínskemu konkurentovi Realme. Informoval o ňom španielsky portál XiaomiAdictos.
Skopíroval Realme program Xiaomi Mi Fan Festival?
Medzi spoločnosťami Xiaomi a Realme je intenzívna rivalitu niekoľko rokov, najmä pokiaľ ide o indický trh. Práve kvôli tomuto trhu túto samostatnú značku založil v roku 2018 viceprezident spoločnosti OPPO. A už pri prvých smartfónoch bolo zrejme, že sa pritom inšpiroval úspechom mladej konkurenčnej značky Xiaomi. Dizajn, hardvér a aj grafická nadstavba je nich veľmi podobná.
Zdá sa však, že Xiaomi toho má dosť a teraz poukazuje na ďalšiu vec, ktorú mal konkurent Realme skopírovať. Sneha Tainwala, riaditeľka Redmi Business, zverejnila v stredu tweet, v ktorom poukázala na to, ako Realme skopíroval myšlienku Xiaomi Mi Fan Festivalu. Indický Realme Fan Festival vytvorený programom Realme Entrepreneurship sa zdá byť inšpirovaný iniciatívou Xiaomi India Grow with Mi.
"Mi Fan Festival" >> "#CopyCat Fan Festival"
It has now stopped being funny. Kitna copy karoge @MadhavSheth1 sir?
Waise event page mock up bhijwaon – will save your team some time🤣 https://t.co/CtGfsOhDvI— 67 43 11 19 2 (@SnehaTainwala) August 18, 2021
Realme vraj neskopíroval len marketingovú stratégiu Xiaomi na tomto trhu, ale aj jeho propagačné materiály a celý program zľavového festivalu. Samozrejme reakcia Realme na seba nenechala dlho čakať. Na Tainwalovej tweet na Twiiteri reagoval CMO spoločností Realme India a Európa Francis Wong.
Sigh.Can't believe this is coming out from a director of a proper brand.
It's time for everyone to focus on their own business. keep our mouth shut and let products speak.
PS: Comments of that tweet made me understand how users gonna feel if your brand is talking like that. https://t.co/xvuHIcVLjk— Francis Wong (@FrancisRealme) August 19, 2021
Francis Wong podľa vlastných slov neverí, že také niečo mohlo vyjsť z úst šéfky slušnej spoločnosti. Tvrdí, že by sa mal každý sústrediť na svoj vlastný biznis, držať jazyk za zubami a nechať hovoriť produkty. Riaditeľ Redmi Business Sneha Tainwala si však za svojimi slovami stojí a označuje značku Realme za “kopírku”.
Nie je to prvýkrát, čo Xiaomi nazvalo Realme kopírkou
Prekvapivo to nie je prvýkrát, čo niekto zo Xiaomi použil tento termín na označenie spoločnosti Realme. Napríklad viceprezident Xiaomi Global Manu Jain tak urobil v januári minulého roka. V jeho prípade to bola reakcia na generálneho riaditeľa spoločnosti Realme Madhav Sheth, ktorý nepriamo zosmiešňoval spoločnosť Xiaomi pri príležitosti uvedenia smartfón Realme 3 v roku 2019.
Pri tejto príležitosti vtedy povedal: „Nepredávame reklamy, predávame telefóny”. Narážal pritom na reklamy, ktoré sa zobrazujú v nadstavbe MIUI a jej aplikáciách. Paradoxne o pár mesiacov neskôr sa začali reklamy objavovať aj v smartfónoch Realme, čo generálny riaditeľ spoločnosť Xiaomi využil k obvineniu z kopírovania a pokrytectva.