MojAndroid

Spoločnosť Xiaomi, ktorá svoj prvý smartfón uviedla relatívne nedávno v roku 2011, sa teší veľkému záujmu spotrebiteľov, za ktorý vďačí predovšetkým svojim vydareným prístrojom s výborným pomerom cena/výkon. Niektorí kritici jej síce vyčítajú kopírovanie spoločnosti Apple, to však predstavitelia odmietajú a pripúšťajú len istú „inšpiráciu“. Napriek všetkým rečiam však Xiaomi momentálne rastie rýchlejšie a v Číne sú jej zariadenia populárnejšie než tie konkurenčné s nahryznutým jablkom.

Podľa najnovších analytických správ malo Xiaomi v mesiacoch január až máj 2014 21% podiel na všetkých predaných smartfónoch v Číne. Spoločnosť tak na tretiu priečku odsunula Apple so 16%, stále však trochu zaostáva za lídrom Samsungom s 23%. Je však celkom pravdepodobné, že v blízkej dobe ho môže zosadiť z tohto pomyselného trónu.

Zaujímavosťou však je, že Xiaomi získava väčšinu svojich tržieb od zákazníkov, ktorí už smartfón mali a kupujú si lepší. Zaujať zákazníkov, ktorí používali bežný mobilný telefón a prechádzajú na svoj prvý smartfón, sa ale spoločnosti až tak nedarí. Podľa informácií z analytickej správy totiž až 70% zákazníkov, ktorí si kupujú Xiaomi už predtým smartfón vlastnilo a 20% už malo konkrétne niektorý starší model Xiaomi. Väčšina zákazníkov z prvej skupiny predtým vlastnila práve smartfón od Samsungu, čo tiež podporuje možnosť, že sa Xiaomi stane najväčším výrobcom smartfónov pre rýchlo rastúci čínsky trh.

Zdroj: phonearena.com

30.7.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+