MojAndroid

Čínska spoločnosť Xiaomi sa od svojho vzniku v roku 2010 stala na trhu smartfónov jedným z najvýznamnejších hráčov. A to pritom nie je jediný typ elektroniky, v ktorej sa snaží presadiť. Už nejakú dobu má úspech aj na trhu s nositeľnou smart elektronikou, smart televízormi alebo inými smart produktami do domácnosti. Hlavným produktom ale stále ostávajú smartfóny a v predajnosti medzi výrobcami patrí Xiaomi momentálne 4. miesto. A to si určite udrží aj vďaka predajom v prvom štvrťroku 2018, ktoré vzrástli o 88 percent.

Náš tip
Xiaomi predstavil fitness náramok Mi Band 3

Xiaomi počet predaných kusov nešpecifikoval, ale analytická spoločnosť Counterpoint Research odhadla, že v prvom štvrťroku zákazníkom dodal 27 miliónov smartfónov. Vďaka tomu by mal mať skoro 8% podiel na celosvetovom trhu. Príjmy v prvom štvrťroku boli 5,3 miliardy dolárov, ale na zisk to nestačilo. Výrobca zaznamenal stratu 1,09 miliardy dolárov. Je to dôsledok nízkych cien produktov spoločnosti a tým pádom aj nízkej marže. Online služby a zariadenia pre domácnosti sa na tržbách spoločnosti podieľali z 32 %, v roku 2017 to bolo 29 %. Spoločnosť o nedávnom vstupe na hongkongskú akciovú burzu chce investovať až 40 peňazí od investorov na posilnenie značky Xiaomi v Európe a v juhovýchodnej Ázii.

12.6.2018
Zdroj: PhoneArena

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+