Aj keď sa čínskemu Xiaomi nepodarilo predať toľko smartfónov koľko plánoval, v lokálnom merítku patrí stále na špicu. Podľa dát z Canalys and Strategy Analytics, je v Číne jednotkou a najväčším výrobcom smartfónov. V minulom roku sa však výrobcovi nepodarilo naplniť očakávania a predal “len” 72 miliónov smartfónov, čo je približne o 10 miliónov menej ako plánoval. Z toho 67,5 milióna zariadení bolo predaných práve na domácom čínskom trhu. V tesnom závese sa drží Huawei, ktorý v Číne dodal 62,2 milióna smartfónov. Apple sa dostal na tretiu priečku nasledovaný spoločnosťami Vivo a Oppo.
Nie všetko je však pre Xiaomi ružové. Aj keď si na domácom trhu zachoval prvenstvo, na krk mu dýcha Huawei, ktorý teraz v Číne patrí medzi najrýchlejšie rastúce spoločnosti. Medziročne zvýšil dodávky smartfónov z 41,3 na 62,2 milióna, čo predstavuje rast na úrovni až 51%. Xiaomi za rovnaké obdobie zvýšil predaj smartfónov len o 17%, pričom ho predbehli aj Vivo a Oppo. Čínsky trh s mobilnými telefónmi v minulom roku nerástol takým tempom ako by sa očakávalo. Medziročne išlo o najpomalší rast v histórii, a to na úrovni len 3,4%. V Číne sa veľmi nedarí ani Samsungu, ktorý v 4Q 2015 zaznamenal najnižší trhový podiel na úrovni 7,8%. Zdá sa teda, že čínsky trh začína byť preplnený a zákazníci sa začínajú sústrediť skôr na drahšie a vybavenejšie modely. Uvidíme, ako sa bude Xiaomi dariť po uvedení novej vlajkovej lode Mi5, ktorá má prísť už 24. februára.
Zdroj: androidauthority
Tak si treba ešte uvedomiť, že do čínskeho trhu sa zarátavajú aj kusy predané rôznym prekupníkom ako ibuygou, gearbest atď. a tisíce týchto kusov končia v Európe, Severnej Amerike Ázii a inde (okrem Indie, Malajzie a pod., kde sa predávajú oficiálne). Po odrátaní týchto prepredajov by asi Xiaomi v Číne na prvom mieste nebolo.