MojAndroid

Aj keď sa čínskemu Xiaomi nepodarilo predať toľko smartfónov koľko plánoval, v lokálnom merítku patrí stále na špicu. Podľa dát z Canalys and Strategy Analytics, je v Číne jednotkou a najväčším výrobcom smartfónov. V minulom roku sa však výrobcovi nepodarilo naplniť očakávania a predal “len” 72 miliónov smartfónov, čo je približne o 10 miliónov menej ako plánoval. Z toho 67,5 milióna zariadení bolo predaných práve na domácom čínskom trhu. V tesnom závese sa drží Huawei, ktorý v Číne dodal 62,2 milióna smartfónov. Apple sa dostal na tretiu priečku nasledovaný spoločnosťami Vivo a Oppo.

Nie všetko je však pre Xiaomi ružové. Aj keď si na domácom trhu zachoval prvenstvo, na krk mu dýcha Huawei, ktorý teraz v Číne patrí medzi najrýchlejšie rastúce spoločnosti. Medziročne zvýšil dodávky smartfónov z 41,3 na 62,2 milióna, čo predstavuje rast na úrovni až 51%. Xiaomi za rovnaké obdobie zvýšil predaj smartfónov len o 17%, pričom ho predbehli aj Vivo a Oppo. Čínsky trh s mobilnými telefónmi v minulom roku nerástol takým tempom ako by sa očakávalo. Medziročne išlo o najpomalší rast v histórii, a to na úrovni len 3,4%. V Číne sa veľmi nedarí ani Samsungu, ktorý v 4Q 2015 zaznamenal najnižší trhový podiel na úrovni 7,8%. Zdá sa teda, že čínsky trh začína byť preplnený a zákazníci sa začínajú sústrediť skôr na drahšie a vybavenejšie modely. Uvidíme, ako sa bude Xiaomi dariť po uvedení novej vlajkovej lode Mi5, ktorá má prísť už 24. februára.

Xiaomi_topped_China’s_smartphone_market_in_2015___AndroidAuthority

Zdroj: androidauthority

1.2.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Jedna odpoveď na “Xiaomi dominuje čínskemu trhu, na krk mu ale dýcha Huawei”

  1. Tak si treba ešte uvedomiť, že do čínskeho trhu sa zarátavajú aj kusy predané rôznym prekupníkom ako ibuygou, gearbest atď. a tisíce týchto kusov končia v Európe, Severnej Amerike Ázii a inde (okrem Indie, Malajzie a pod., kde sa predávajú oficiálne). Po odrátaní týchto prepredajov by asi Xiaomi v Číne na prvom mieste nebolo.

Pridaj komentár

+