MojAndroid

Aplikáciu WhatsApp mesačne navštívi cez 1.3 miliardy používateľov, z ktorých určité percento tvoria aj kontá menších, či väčších podnikov. Ako sme už informovali v minulom článku, spoločnosť začala oficiálne overovať tieto business účty, aby sa odlíšili skutočné od “fejkových”. Overené účty dostanú ku svojmu kontu znak zelenej fajočky.

Spoplatnenie aplikácie pre globálne podniky

Po uzavretí pilotného programu na verifikáciu účtov sa spoločnosť pripravuje na spoplatnenie svojej aplikácie pre veľké podniky. Platené by mali byť nástroje na lepšiu komunikáciu s ich zákazníkmi (riešenie by mohlo poskytovať zákazníkom užitočné upozornenia, časy letov, potvrdenia o doručení, rôzne aktuality a podobne). Pre menšie až stredne veľké podniky a firmy by mala byť aplikácia ponúkaná zdarma, aj keď neboli objasnené špecifické funkcionality tejto “free-business-verzie”.

Spoločnosť WhatsApp chce uľahčiť obchodníkom a firmám byť v kontakte so stovkami zákazníkov použitím len jediného smartfónu a zjednodušiť im spôsob, ako reagovať na správy.

Áno, chceme spoplatiť aplikáciu pre business užívateľov, avšak ešte nemáme určené detaily o poplatkoch.

Pre Wall Street Journal sa  vyjadril Matt Idema, Chief Operating Officer.

Je pravdepodobné, že WhatsApp bude účtovať poplatky napríklad letiskám, e-commerce stránkam alebo bankám – mohli by mať viacerých zástupcov, ktorí by spravovali účet a posielali množstvá správ. Tiež by mohla byť spoplatnená funkcionalita bota umelej inteligencie, či transakcií elektronického obchodu.

Ako to je a ako to bude vo WhatApp Business?

Momentálne sú konverzácie s podnikmi šifrované a je možné ich zablokovať. Ak sa podnik ešte nenachádza v zozname vašich kontaktov, jeho meno, ktoré zadal pri registrácii, sa zobrazí namiesto telefónneho čísla.

Vo verzii WhatsApp pre biznisy budú firmy môcť kontaktovať len ľudí, ktorí poskytnú svoje číslo a ktorí budú súhlasiť s tým, že ich podnik bude kontaktovať prostredníctvom WhatsApp. Taktiež toto riešenie bude spočiatku zadarmo, ale neskôr bude spoplatnené pre veľké podniky (ako už bolo spomenuté).

Aj WhatsApp možno zahltia reklamy

Keď spoločnosť Facebook v roku 2014 kúpila WhatsApp, spoločnosti uviedli, že nebudú do aplikácie WhatsApp umiestňovať reklamy. Aplikácie Facebook Messenger a WhatsApp však začínajú poskytovať podobné funkcie. V Messengeri sú už zavedené grafické reklamy a sponzorované správy, čo môže naznačiť uvoľnenie postoja WhatsApp voči reklamám.

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma

Zdroj: TechCrunch

7.9.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+