Globálne dodávky nositeľných zariadení vzrástli počas tretieho štvrťroka 2021 (3Q21) o 9,9 %, čo odpovedá 138,4 miliónom kusom. Údaje pochádzajú od spoločnosti International Data Corporation (IDC).
Smart hodinky v Q3 2021 prvýkrát prekonali smart náramky
Najväčší podiel na raste majú bluetooth slúchadlá. Táto kategória vzrástla až o 26,5 % v porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku a predstavovala 64,7 % dodávok nositeľných zariadení. Svoj podiel majú aj nositeľné zariadenia na zápästie, čo je kategória spájaná so sledovaním zdravia a kondície, ktorej patrilo 34,7 % trhu.

Dopyt v tomto segmente sa pomaly presúva od smart náramkov smerom k smart hodinkám, keďže spotrebitelia chcú stále viac vybavenejšie zariadenie a rozdiely v cenách sa zmenšujú. Počet smart hodiniek predaných za menej ako 100 dolárov sa teraz rovná smart náramkom, ktoré v minulosti dominovali v tomto cenovom pásme. Trh so smart hodinkami tak vzrástol o 4,3 %.
Úspechy najpredávanejších výrobcov v Q3 2021
- Apple bol v Q3 2021 najúspešnejším výrobcom a to aj napriek 35,3 % poklesu dodávok Apple Watch počas tohto štvrťroka. Pomohli mu k tomu slúchadlá AirPods a značky Beats. Americká spoločnosť navyše získala viac ako 53 % podiel z pohľadu príjmov na tomto trhu.
- Spoločnosť Samsung slávila úspech s novou generáciou smart hodiniek Galaxy Watch 4 a to hlavne vďaka prechodu z vlastného systému Tizen OS na Wear OS od Googlu.
- Dodávky Xiaomi počas tretieho štvrťroka klesli o 23.8 %, keďže klesol dopyt po smart náramkoch, ktorým tento čínsky výrobca roky dominoval. Naďalej si však drží vysoký podiel medzi slúchadlami, pretože ponúka kvalitné modely za nízku cenu.
- Huawei sa podarilo zvýšiť svoj podiel vďake svojej ponuke slúchadiel, keďže predaje smart náramkov a hodiniek v priebehu štvrťroka klesli celkovo o 5 %.
- Imagine Marketing, indická spoločnosť stojaca za značkou BoAt, sa opäť objavila medzi najpredávanejšími výrobcami na svete. Pomohol jej k tomu schopný marketing a nízke ceny. Spoločnosť taktiež uviedla konečne na trh aj smart hodinky, ktoré teraz tvoria 10 % jej dodávok.
Tabuľka najpredávanejších výrobcov nositeľnej elektroniky v Q3 2021:
Spoločnosť | Dodávky v Q3 2021 (v mil. kusoch) | Podiel v Q3 2021 | Dodávky v Q3 2020 (v mil. kusoch) | Podiel v Q3 2020 | Medziročný rozdiel |
1. Apple | 39,8 | 28,8 % | 41,3 | 32,8% | -3,6% |
2. Samsung |
12,7 |
9,2 % | 11,2 | 8,9% | 13,8% |
3. Xiaomi |
12,7 |
9,2 % | 16,7 | 13,2% | -23,8% |
4. Huawei | 10,9 | 7,9 % | 10,5 | 13,2% | 3,7% |
5. Imagine Marketing | 10 | 7,2 % | 3,3 | 2,6% | 206,4% |
Ostatní | 52,2 | 37,7 % | 42,9 | 34,1% | 21,6% |
Celkovo | 138,4 | 100 % | 125,9 | 100 % | 9,9% |