Google na svojom blogu oznámil rozšírenie funkcie AI prehľadov (AI Overviews) poháňané Gemnini 2.0. Predstavil aj nový experimentálny režim “AI Mode”, ktorý ponúka interaktívnejší spôsob vyhľadávania. Zatiaľ je novinka dostupná v USA, neskôr sa očakáva rozšírenie do ďalších krajín.
Rýchlejšie odpovede na otázky
AI prehľady sú funkcia, ktorá poskytuje zhrnutia vyhľadávaných tém priamo vo výsledkoch vyhľadávania. Namiesto preklikávania viacerých webových stránok sa tak môžete rýchlejšie dostať k podstatným informáciám. Technológia využíva generatívnu AI, ktorá analyzuje obsah z viacerých zdrojov a vytvára z neho stručné odpovede. Zároveň odkazuje na relevantné webové stránky, takže šetrí váš čas.

Experimentálny režim “AI Mode”
Okrem rozšírenia AI prehľadov Google zavádza aj nový režim, ktorý ponúka interaktívnejší a konverzačný spôsob vyhľadávania. Funguje podobne ako chatboty s umelou inteligenciou. Môžete klásť otázky a dostávať odpovede generované AI na základe obrovského indexu vyhľadávača Google.
Hlavný rozdiel oproti bežným AI prehľadom je v tom, že AI Mode umožňuje pokračovať v konverzácii a klásť doplňujúce otázky. To môžete využiť napríklad pri hľadaní podrobných informácií alebo riešení zložitejších problémov.
Momentálne je AI Mode dostupný iba pre predplatiteľov služby Google One AI Premium, ktorí si ho môžu aktivovať v sekcii Google Labs. Google zatiaľ neoznámil, kedy (a či vôbec) bude táto funkcia dostupná pre všetkých používateľov.
Mohlo by vás zaujímať:
- Ak vypisujete toxické a urážlivé komentáre, skončili ste
- Samsung potvrdil, kedy spustí aktualizáciu One UI 7 pre ďalšie zariadenia
- Recenzia Samsung Galaxy S25: Rovnaký základ, nový čipset


Pokles návštevnosti webov?
Spustenie AI vyhľadávania môže byť problémom pre klasické webové stránky s vlastným obsahom, ktoré tvoria základ informačného ekosystému internetu. Keďže používateľ nebude musieť navštíviť konkrétny web pre získanie informácií, pretože to AI vyhľadá zaňho, môže webom klesnúť návštevnosť. Google síce tvrdí, že jeho AI prehľady stále odkazujú na zdroje, no niektoré médiá a tvorcovia obsahu sa aj tak obávajú poklesu organickej návštevnosti.
Diskutovať o tomto článku môžete aj na našej stránke AndroidForum. Ak hľadáte odpoveď na problém so svojím mobilným zariadením, aplikáciou alebo príslušenstvom, opýtajte sa v našom novom AndroidFóre.