MojAndroid

Vývojári mobilných hier a aplikácií musia držať krok s neustále sa vyvíjajúcim hardvérom na mobilných zariadeniach, ale aj s novými softvérovými nástrojmi, ktoré majú k dispozícii. V súčasnosti je situácia na trhu s Android hrami pomerne ustálená a väčšina zariadení strednej a vyššej triedy zvláda aj tie najnáročnejšie hry bez väčších problémov. Napriek tomu ale nemusí byť herný zážitok dokonalý, keďže zastaralé softvérové nástroje neumožňujú naplno využiť potenciál týchto výkonných zariadení.

Aj preto bol pre vývojárov hier a aplikácií sprístupnený nový Vulkan API. Súčasné API OpenGL ES totiž nie je prispôsobené pre viacvláknové operácie a v praxi je množstvo grafických výpočtov vykonávaných v procesore. Vulkan by ale mal veľkú časť týchto výpočtov preniesť na grafický čip, čo by malo znamenať plynulejší chod 3D hier a náročných aplikácií. Procesor tým bude menej vyťažený a môže sa tak postarať o rýchlejšie spúšťanie aplikácií. Celkové pohodlie pri používaní náročných aplikácií by sa tak malo výrazne zvýšiť.

Nové API je stále vo vývoji a nie je zrejmé, kedy bude mať svoju premiéru. Je ale možné, že sa tak stane pri oficiálnom predstavení nového systému Android M. Vývojári budú mať následne možnosť sami si vybrať, či chcú použiť nové, alebo súčasné API na základe toho, čo bude najlepšie vyhovovať ich hre alebo aplikácii.

Zdroj: Android Developers via Android Community

11.8.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+