MojAndroid

VÚB banka patrí na Slovensku medzi najinovatívnejšie banky, čoho dôkazom je aj ich neustále vylepšovanie mobilného bankovníctva. Poďme sa teda spoločne pozrieť na to, čo všetko za uplynulý rok priniesli svojim klientom v rozhovore s Petrou Czikorovou, manažérkou digitálnych služieb VÚB.

Aké nové funkcionality priniesla VÚB banka počas roka vrámci mobilného bankovníctva?

My vo VÚB banke sme ani počas minulého roka nezaváhali a priniesli sme do našej mobilnej aplikácie viacero nových funkcií. Rozdelila by som ich do takých troch oblastí. Prvou bolo zvýšenie používateľského komfortu používania aplikácie, v druhom rade to bolo zase rozšírenie online predajov produktov a v treťom, tom neposlednom sme reagovali na podnety a pripomienky od klientov a teda priniesli funkcie ktoré chceli.

Povedzme si niečo viac o vylepšení používateľského zážitku v aplikácii.

Pri vylepšení užívateľskej skúsenosti sme sa zamerali aj na nových klientov, ktorí si práve zriadili služby elektronického bankovníctva vo VÚB banke, kým doteraz museli sa prvýkrát prihlásiť do internet bankingu. Po novom už vedia urobiť tú prvú aktiváciu do online prostredia priamo cez mobilnú aplikáciu, čím vyhovieme tým klientom, ktorí uprednostňujú už len mobilné bankovníctvo. Ďalej je to možnosť nahrať si svoju fotku do aplikácie, resp. do svojho profilu a v tom neposlednom rade sme urobili aj špeciality pre našich prémiových klientov, a to samostatný osobitý dizajn našej aplikácie a priamo aj so špeciálnymi funkciami, ako možnosť zjednať si stretnutie so svojim osobným bankárom, alebo požiadať o zmenu svojho bankára.

Všimli sme si, že na úvodnej obrazovke pribudla lišta s rýchlou voľbou. Čo na nej vedia klienti oceniť?

Do tejto lišty si vie klient zvoliť svoje obľúbené funkcie, ktoré najčastejšie využíva, a tým sa mu zrýchli prístup. Okrem iného sme do tejto lišty priniesli aj Viamo platbu, to znamená, že klient keď si chce zadať platbu na telefónne číslo, už sa nemusí do aplikácie ani len prihlasovať, ale vie to všetko urobiť na tejto prihlasovacej úvodnej stránke.

Vieme, že klienti VÚB banky si vedia priamo v aplikácii vybaviť napríklad úver. Aké ešte ďalšie produkty si vedia zriadiť priamo v aplikácii online?

Okrem úveru a tak isto sporiaceho účtu sme pridali aj možnosť zriadiť si cestovné poistenie, to znamená že v prípade, že sa klient chce poistiť keď cestu, tak nemusí chodiť na pobočku, ani volať do callcentra a vybaví to online na pár klikov alebo cez aplikáciu.

Na základe čoho vyberáte funkcionality, ktoré implementujete do aplikácie?

Veľmi dôležitá je pre nás aj spätná väzba od klientov a preto viacero nových vecí, ktoré pribudli v aplikácii prišli práve na základe podnetov a pripomienok. Jednou z nich je aj prehľad inkás, ktorú si klienti požadovali už dlhodobejšie. Ďalej je to rozšírený filter na pohyby na účte, kde sme pridali možnosť filtrovať podľa IBAN čísla účtu, variabilného symbolu a poznámok pre príjemcu. Je tu tak isto aj kompletný prehľad našich bankových produktov – takzvaný produktový katalóg, kde si klient vie prečítať o všetkých našich produktoch, ich výhody, parametre a následne vie o samotný produkt aj požiadať a my, ako banka ho budeme spätne kontaktovať.

Aké sú tie najčerstvejšie novinky, ktoré klienti vedia nájsť v aplikácii?

Najväčší krok sme priniesli na prelome rokov, a to je výber z bankomatu mobilom, ktorý naša banka síce ponúkala aj predtým v inej, samostatnej aplikácii, ale teraz je ten cieľ naozaj všetko integrovať a ešte zjednodušiť klientom práve VÚB Mobile Banking. Výber z bankomatu mobilom je teda výber peňazí bez použitia platobnej karty, čiže jednoduchý princíp, kedy aplikácia vygeneruje kód, ktorý klient zadá do bankomatu a vyberie si hotovosť. V tom neposlednom rade je to aj Google Pay, teda služba, ktorá umožňuje platiť mobilom, debetnými a kreditnými kartami. Je to na jednoduchom princípe, kedy si klient v podstate pridá kartu do služby Google Pay a môže ňou platiť. V čom sa odlišujeme od viacerých bánk je to, že sme nepriniesli pridať možnosť len našich VÚB kariet do samostatnej Google Pay aplikácie, ale sme to integrovali priamo do nášho mobilného bankovníctva.

Ako vidíme, tak téma mobilného bankovníctva je pre VÚB banku naozaj jednou z priorít. Odráža sa to nejako aj na používanosti samotnej aplikácie?

Áno, vidíme to pozitívne na číslach, pričom medziročný nárast aktívnych používateľov mobilného bankovníctva bol viac ako 40-percentný. Ďalej tiež vidíme u viacerých klientov, že preferujú naozaj to mobilné bankovníctvo a že je to ich primárny kanál, ktorým komunikujú s bankou a bankujú.

Verzia: 3.4.2
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: 3.4.2
Aktuálna cena: Zdarma

Článok vznikol v spolupráci s VÚB.

20.2.2019

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+