Polícia SR na svojom Facebooku upozornila na ďalšie nebezpečenstvo, tzv. vishing. Ide o kriminálny útok, ktorý používa telefón na získanie dôverných informácií od obete. Kybernetickí útočníci používajú dôvtipnú taktiku na presvedčenie obetí, aby získali prístup k cenným informáciám.
Polícia vo svojom statuse píše, že v posledných dňoch zaznamenala zvyšujúci sa počet prípadov týchto útokov, ktoré boli zamerané na klientov viacerých bánk pôsobiacich na Slovensku.
Konkrétne ide o telefonáty, ktoré páchatelia konajú na klientov bánk pod zámienkou, že im ponúkajú viaceré bankové produkty. Môže ísť napríklad o úver, založenie nového účtu a podobne.
“Cieľom telefonátov je získanie autentifikačných a verifikačných údajov osoby k službám či produktom banky tak, aby následne mohli byť zneužité k neoprávneným finančným transakciám”, uvádza polícia na svojom Facebooku.
Útočníci to majú vymyslené pomerne dobre. Čísla, z ktorých volajú, sa obetiam zobrazujú ako čísla, ktoré banky bežne využívajú na komunikáciu s klientmi. Odhaliť ich preto nemusí byť jednoduché. Reálne ide o úplne iné čísla, no to obeť zistiť nemôže, pretože sa jej zobrazuje falošné číslo.
Polícia radí
✅ V prípade takýchto telefonátov neposkytujte žiadne zo svojich autentifikačných a verifikačných údajov k žiadnym bankovým službám či produktom.
✅ Banka nikdy nežiada takéto údaje od klienta telefonicky, môže vyžadovať len osobné údaje, ktoré slúžia na identifikáciu klienta, nie však konkrétny údaj k službe alebo produktu.
✅ Ak si niekto pýta údaje o platobnej karte či heslá k internet bankingu, určite tieto údaje neposkytujte. Banky ich bežne nežiadajú.
Veď nech sa ohlásia, krásne ich pošlem dpč 🙂