MojAndroid

Mobilní operátori sú priamo či nepriamo ústredným činiteľom v našich každodenných životoch už niekoľko desiatok rokov. Napriek tomu, ako dramaticky sa vyvíjajú samotné mobilné telefóny, trh s operátormi sa mení iba veľmi postupne. Prečo je to tak a prečo sme aj po toľkých rokoch ochotní zaviazať sa operátorovi na celé roky, aj keď to nemusí byť vždy výhodné?

Tradície sú silný faktor

Je viac než pravdepodobné, že Slováci neradi experimentujú s operátormi z pohodlnosti a aj preto, že majú už isté veci zaužívané. Zájsť každé cca dva roky do predajne, zobrať si lístok a nechať sa pár minút vyspovedať predajcom je naozaj pohodlné, ak vezmeme do úvahy, aké dôležité je dnes pre nás mobilné pripojenie. A ešte jednoduchšie je nikam nechodiť a počkať, kým nám operátor zavolá a s naším súhlasom zmluvu automaticky predĺži. Čo viac môžeme chcieť?

Operátori skutočne vedia, ako na to. Slováci sa však postupne menia a uvedomujú si, že čas, ktorý budú investovať do prieskumu trhu sa im môže vrátiť v podobe nemalých úspor za faktúry u operátora.

Dokazuje to aj fakt, že sa na našom trhu darí aj tým operátorom, ktorí majú svoju ponuku postavenú špeciálne na prísľube neviazanosti.

Kde sú najčastejšie nevýhody služieb bez viazanosti?

Práve neviazané ponuky u tradičných operátorov sú často veľmi oklieštené. Veľkí hráči ich často ponúkajú pod štítkom virtuálneho operátora. Tu však nájdu tú správnu ponuku často iba tí používatelia, ktorí sa na trhu až tak dobre neorientujú, alebo sú ochotní spraviť veľké kompromisy. Častým lákadlom sú “volania zadarmo vo vlastnej sieti”, aj keď nikde sa nespomína, že túto sieť využíva na Slovensku iba pár tisíc klientov a je veľká pravdepodobnosť, že vo vašom zozname kontaktov nájdete takýchto ľudí iba zopár.

Drvivá väčšina ponúk predplatených alebo kreditných kariet úplne opomína dáta. Ako keby sme ich nechceli alebo nepotrebovali. Opak je však pravdou a dáta sa postupne stávajú tou absolútne najdôležitejšou súčasťou mobilných služieb.

Ďalšou častou nevýhodou ponuky služieb bez viazanosti sú doplnkové podmienky týkajúce sa napríklad platnosti kreditu. Nie je nič nezvyčajné, keď musíte kredit minúť za dva či tri mesiace. Neminiete? Prepadne vám. Alebo ste sa náhodou prepočítali a potrebujete si dokúpiť dáta či minúty navyše? Tak sa pripravte na to, že takýto extra balíček nemusí byť vôbec lacný.

Revolúcia v podobe ponuky Moja 4ka

Najmladší mobilný operátor 4ka je na trhu už vyše troch rokov. Za ten čas získal množstvo zákazníkov, pričom ponuka operátora je extrémne jednoduchá a transparentná. Práve to oceňujú zákazníci, ktorí si u konkurencie už nedobrovoľne zvykli na prekážky, ktoré so sebou neviazanosť často prináša.

4ka splnila všetko, čo sľúbila – minúta volania, 1 SMS aj 1 MB dát za 4 centy, v súčasnosti dokonca za 1 cent za 1 MB mobilných dát. Okrem toho, predplatené balíčky sú ešte mnohonásobne výhodnejšie, a to, samozrejme, bez viazanosti.

Aj to dokazuje, že Slováci majú o tieto služby záujem. Cenový rozdiel pri využívaní tých istých služieb môže byť totiž taký obrovský, že prakticky každému by sa oplatilo aspoň si ponuku 4ky porovnať s tým, čo využíva teraz.

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou 4ka.

9.4.2019

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+