Možno ste zastihli, že YouTube nedávno pridal do svojej aplikácie (a aj na web) možnosť prehrávania vertikálnych videí bez otravných čiernych rámikov okolo. No reklamy až doteraz nemali možnosť uspôsobiť sa takému obsahu. To sa však teraz mení.
Na mobiloch pozeráme viacej
Nie je žiadnym tajomstvom, že smartfóny sú čoraz populárnejšie, čo sa týka každodenného používania internetu. Obrazovky sa zväčšujú a zlepšujú. Sú to tak už roky, čo nemusíte sadnúť za obrovský stolný počítač s mizivým výkonom, aby ste si mohli prečítať správy na webe alebo pozreli nejaké to video.
Pohodlie, ktoré vám poskytujú smartfóny so svojou kompaktnosťou, umocňuje lenivosť ľudí. Výsledkom je neskôr (okrem iného) aj štatistika, že až 70 percent videí na YouTube je zhliadnutých práve na mobile. Sami zhodnoťte, či je pohodlnejšie pozrieť si niektorú z našich videorecenzií ležiac na gauči, alebo sediac za počítačom.
Zatiaľ nie pre všetkých
Reklamy sú jednoducho to, na čom je YouTube závislý. Ak neposkytne ich tvorcom dobré podmienky, nebude to dobrý krok. Preto sa vedenie rozhodlo, že zas a raz vypočuje naliehavé volanie reklamných stránok. Tentokrát im dovolí a umožní vysielať reklamy vo vertikálnom formáte.
Nič sa nedá hneď, a tak aj väčšina inzerentov si bude musieť počkať. Zatiaľ je toto vynovenie dostupné len pre pár vyvolených, no napríklad Hyundai už použil vertikálny formát pre svoju reklamu na nové SUV.
Ďalšie články k téme: