Spoločnosť Uber sa s autonómnym riadením svojich aút nestretáva prvý krát. V americkom Pittsburghu už prevádzkuje od jesene autonómnu prevádzku na vozidlách Ford Focus. V San Franciscu pôjde o projekt s SUV vozidlami Volvo XC90 vybavenými špeciálnymi senzormi a výkonnými počítačmi. Autá však podobne ako v Pittsburghu nebudú úplne prázdne. Po zvolení trasy UberX bude pri každej jazde súčasťou posádky Uber driver a takisto špeciálny technik, ktorého úlohou bude monitorovať priebeh testovania autonómnej prevádzky alebo v prípade potreby prevziať manuálne ovládanie vozidla. Ide o niečo podobné ako režim autopilota v modeloch Tesla.
Nové modely Volvo XC90 po kooperácii so spoločnosťou UBER sú doslova prešpikované technológiou. Výpočtová jednotka, CPU/GPU zaberajú spolu až polovicu úložného priestoru. Zvyčajne ak sa premýšľa o autonómii, do auta sa nainštalujú všetky možné technológie, ktoré by mohli predísť problémom a až následne sa filtrujú tie, ktoré sú nápomocné a naopak tie, ktoré sú zbytočné. Volvo aj napriek menšiemu počtu senzorov (oproti Fordom z Pittsbughu) rozhodne nepociťuje nedostatok pre detaily pri autonómnom riadení. Kombináciou všetkých optických kamier, senzorov čo radarov umiestnených vpredu aj vzadu získava auto softvérový prehľad o situácií v okolí aj za zlých poveternostných podmienok.
Po nasadnutí do interiéru vás privíta iPad s interaktívnou aplikáciou. Tá vás prevedie celou trasou od zapnutou bezpečnostného pásu, sledovania jazdy “očami” auta až po kontrolu cieľa jazdy. Autu sa darilo predvídať aj na dlhších trasách, no takisto si držalo bezpečný odstup v hustej premávke a zvládalo aj situácie s častým pohýnaním/zastavovaním. Prevádzka v San Franciscu bude zatiaľ obmedzená do centra mesta na malý počet vozidiel. Zameraná bude najmá na úzke chaotické uličky centra či hustú premávku. Finálnym cieľom spoločnosti Uber je vytvoriť bezpečnejšie cesty za pomoci autonómnej prevádzky svojich automobilov. Matt Sweeney, vedúci projektu Uber ATG hovorí :
“Bezpečnosť je pre nás na najdôležitejšia. To je dôvod, prečo to robíme. Toto auto je vybavené senzormi s centimetrovou presnosťou, sledujúcimi 360 stupňov okolia 20 metrov vpred a za vozidlom neustále. Napriek tomu je pre nás autonómne riadenie skutočne veľkou výzvou. Nepretržitá pozornosť a nadľudské vnímanie všetkých senzorov nám poskytuje prvý skutočne reálny pokles dopravných nehôd od čias predstavenia airbagov.“
Zdroj: techcrunch.com