Dopyt po tzv. TWS (True Wireless) slúchadlách začal pred rokmi stúpať s príchodom populárneho modelu Apple AirPods. A práve ich výrobca, spoločnosť Apple, podľa portálu PocketNow momentálne dominuje trhu s týmto typom bezdrôtových slúchadiel. Druhým najpredávanejším výrobcom je čínske Xiaomi.
Počet predaných TWS slúchadiel by mal v roku 2021 vzrásť o 33 %
Pri tomto tvrdení sa opiera o štatistiku analytickej spoločnosti Counterpoint Research. Tá tvrdí, že v roku 2020 sa predalo 233 miliónov bezdrôtových slúchadiel a tento rok by to malo byť až 310 miliónov. Medziročne tak pôjde o nárast až o 33 %. Minulý rok mal najväčší 31 % podiel Apple a tento rok by to malo byť 27 %, čo je 84 miliónov predaných kusov.
Veľkú časť z nich by mala tvoriť tretia generácia slúchadiel Apple AirPods. Druhé miesto si ma udržať čínska značka Xiaomi s 9 % podielom, ktorý mala aj minulý rok. Vďačí za to svojej cenovej politike, pretože jej TWS slúchadla sú niekoľkonásobne lacnejšie než tie od Applu. Príkladom je model Redmi AirDots S.
Prémiovejšie slúchadlá ponúka juhokórejský Samsung, ktorému patrí tretia priečka s podielom 7 %. Aktuálne sú jeho najvyšším modelom v ponuke slúchadlá Samsung Galaxy Buds Pro. Americký výrobca audio zariadení JBL by si mal udržať štvrtú priečku s podielom 4 %. Jeho najvybavenejším modelom sú v súčasnosti JBL Club PRO+ TWS.
Na trhu TWS slúchadiel zatiaľ výrazne profituje len Apple
Podiel Applu by sa mal tento na trhu mierne zmenšiť, ale stále mu bude výrazne dominovať. Zároveň je to jediný výrobca, ktorý skutočne profituje na predaji TWS slúchadiel. Spoločnosť Xiaomi si totiž udržuje druhé miesto nízkou maržou svojich výrobkov a pre Samsung nie je jeho podiel tak výrazný, aby mohol hovoriť o vyššej ziskovosti.
“Najočakávanejším je uvedenie nového modelu spoločnosti Apple po celých dvoch rokoch. Očakávame, že bude jedným z najväčších akcelerátorov rastu trhu TWS slúchadiel po štvrtom štvrťroku 2021. Apple si zachová silné vedúce postavenie na trhu na základe svojej lojálnej zákazníckej základne, aj keď jeho podiel bude nevyhnutne klesať so silnejúcou konkurenciou.”
Liz Lee, hlavný výskumný analytik spoločnosti Counterpoint