MojAndroid

Jedna vznikla v roku 2006 a je považovaná za základ sociálneho prepojenia. Spolu s Facebookom vytvárala prvé kroky. Tá druhá vznikla o päť rokov neskôr a mala by to pocítiť aj na svojom záujme. Nové čísla však ukazujú presný opak aj napriek rozličnému zameraniu a forme zdieľania informácií. Twitter oslabuje, zatiaľ čo Snapchat stále rastie.

Twitter to má ťažké

Údaje, ktoré zverejnil Twitter za tretí kvartál tohto roka boli prekvapujúce. Aj keď sa čakalo potvrdenie rapídneho rastu príjmov a tiež počtu používateľov, predpoklady sa nenaplnili. Výnosy tejto sociálnej siete predstavovali 824 miliónov dolárov, čo síce pre referenčné hodnotenie identického obdobia roku 2018 znamená nárast o 9 %, avšak je to za očakávaním.

Analytici hodnotili nárast tržieb na úrovni 883 miliónov, a tak je výsledkom sklamanie a tiež pokles akcií. Twitter stále zápasí aj so snahou zvyšovať počet užívateľov, najmä tých aktívnych. K nim totiž smeruje cielenie reklamy, a teda zlepšovanie celkových tržieb.

A práve problém s cielením reklamy, ktorá sa nevyvíjala podľa predstáv, priznal aj samotný Twitter. Považuje to za hlavný dôvod, prečo sa nenaplnili očakávané tržby a výpadok dosahuje necelých 60 miliónov dolárov.

Snapchat prekvapil

Twitter to má však ťažké, keď v roku 2006 začínal, tak okrem Facebooku nebola celosvetová sieť, ktorá by brala jeho potenciál. Dnes, keď zaznamenáva nárast najmä TikTok alebo SnapchatFacebook klesá, negatívny postih sleduje aj Twitter. Twitter sám vníma svoju aplikáciu ako návykovú, avšak za trinásť rokov, čo je na trhu, sa im nepodarilo masovo presadiť. Jednoducho, nie je to Facebook.

Konkurencia je dnes rôznorodá, príkladom je TikTok alebo Snapchat. Tomu sa darí neskutočne a plní nárast tak tržieb ako aj užívateľov nad všetky očakávania. Snapchat zverejnil svoje čísla, kde jasne figuruje nárast užívateľov, kde sa tejto sieti darí nárast o 7 miliónov používateľov denne (údaj za tretí kvartál 2019) a ich celkový počet dosiahol 210 miliónov.

A keď sa to porovná s rokom 2018, ide o medziročné zvýšenie čísiel o 13 %. K tržbám sú údaje ešte viac priaznivé, Snapchat ich ustálil za tretí kvartál na úrovni 446 miliónov dolárov, čo predstavuje raketový nárast o 50 %, ak sa porovná identické obdobie tohto roku a roku 2018.

Snapchat má však iný recept na úspech ako Twitter. Aj keď sa jasne prejavil pokles aktívnych užívateľov po tom, ako Instagram zaviedol svoje Príbehy, Snapchat to dokázal ustáť a nárast počtu používateľov je dnes jasný a enormný.

 

Recept na úspech

Je tak vidieť, že konkurencia a jej vplyv je na rôznych sieťach badateľný, avšak rôzny. A tak je tu jedna z najstarších podôb sociálnej komunikácie ako je Twitter. Táto si nedokáže poradiť s dnešným trendom a jej nárast tržieb a používateľov zaostáva za očakávaním, na strane druhej čelí Snapchat tomu istému trhu a agresívnemu Instagramu.

Na rozdiel od Twitteru však dokáže nájsť recept na úspech a jeho hodnotené čísla rastu, tržieb ako aj používateľov hovoria, že sa to dá. Zrejme iba Twitter nenašiel správnu cestu a Spachatu sa to jednoducho podarilo. Aspoň zatiaľ, pretože Twitter sľubuje, že zlepší algoritmus cielenia reklamy a tržby budú opäť na očakávaných úrovniach. S počtom používateľov to však platiť nemusí.

11.11.2019

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+