MojAndroid

Kým kedysi sme chodievali na osobné stretnutia do cestovných kancelárií, dovolenkové destinácie vyhľadávame čoraz častejšie na internete. Presunuli sa tu nielen ponuky cestovných kancelárií, ale otvorili sa aj nové možnosti pre individuálne cestovanie. Cestovné informácie hľadáme hlavne podľa destinácie a na vyhľadávanie používame najčastejšie mobil. V rebríčku destinácií vedie pre Slovákov Slovensko, zo zahraničia zase prichádza najväčší vyhľadávací záujem z Poľska. Tu je prehľad najvyhľadávanejších cestovných a turistických informácií na slovenskom Googli v roku 2016:

Najväčší objem vyhľadávania v súvislosti s cestovaním patrí destináciám (teda konkrétnym cieľom), ktorých sa týka až 62% vyhľadávaní. Nasledujú hotely (21%) a letenky (6%). Dopyt v týchto kategóriách zaznamenal 14 – 18% nárast v objeme vyhľadávaní.

V rámci hotelov sa 68% vyhľadávaní týka konkrétnej destinácie. Tá je tiež hlavným faktom vyhľadávania aj v prípade autobusov a vlakov (47%). Letenky vyhľadávame hlavne podľa značky leteckej spoločnosti či predajcu leteniek (až 84%). Zájazdy a last minute pobyty majú rovnaké zastúpenie vyhľadávania (37%) podľa destinácie a tiež podľa značky, kde sa zameriavame najmä na ponuky cestovných kancelárií, či predajcov ubytovania.

Tretina vyhľadávaní ide cez mobily

Mobilné zariadenia a najmä smartfóny ovplyvňujú vyhľadávacie návyky. V roku 2016 sa až tretina vyhľadávaní spojená s cestovaním uskutočnila na mobile, čo je o 54% viac oproti 2015. Na mobiloch vedú v objeme vyhľadávania prepravné služby a taxíky (64%), nasleduje počasie (36%) a autobusy a vlaky (36%). Slováci na smartfónoch tiež vyhľadávajú tipy na aktivity v destinácii (34%) ako aj výlety v okolí (33%).

Slováci najviac vyhľadávajú Slovensko

Keď sa pozrieme na destinácie, ktoré vyhľadávali Slováci najviac v roku 2016, až 39% sa týkalo Slovenska. Medzi najvyhľadávanejšie slovenské mestá patrí Bratislava, Vysoké Tatry, Košice, Liptovský Mikuláš a Poprad.

Zo zahraničných destinácií prejavili Slováci vo vyhľadávaní najväčší záujem o Českú republiku a Chorvátsko, nasledované Talianskom, Maďarskom, Rakúskom, Španielskom a Gréckom. Zo zahraničných miest najčastejšie vyhľadávame Viedeň, Prahu, Budapešť, Schwechat a Londýn.

O Slovensko sa najviac zaujímajú Poliaci a Česi

Takmer polovica vyhľadávaní (49%) ohľadom cestovných dopytov týkajúcich sa Slovenska prichádza zo zahraničia, z čoho najväčší objem vyhľadávaní prichádza od našich severných susedov Poliakov (8%), západných susedov Čechov (7%) a tiež z Ameriky (4%) a Nemecka (4%).

Najväčší záujem o letenky je v marci

V teplejších mesiacoch (od mája do augusta) sa zaujímame najmä o samotné destinácie a tiež aktivity, ktoré možno podniknúť na vybranom mieste. Zaujímajú nás aj ubytovacie možnosti v hoteloch, ponúkané zájazdy či možnosti prenájmu auta. Last minute ponuky sa týkajú najmä letných plánov Slovákov, dopyt po nich je najväčší v júni, júli a auguste.

Letenky sa vyhľadávajú počas celého roka, najväčší záujem však zaznamenali minulý rok v marci, kedy sa pravdepodobne definujú plány cestovateľov na leto. Najmenší záujem o zájazdy je v mesiacoch október a november, kedy už doznel dovolenkový ošiaľ.

V lete, v pondelok a večer

Slováci najintenzívnejšie vyhľadávajú cestovné informácie počas roka v letných mesiacov, najviac v júli. Počas týždňa najmä v pondelok, intenzita vyhľadávania sa potom postupne znižuje až do soboty. Počas dňa začíname už okolo desiatej a vyhľadávanie dosahuje maximum okolo 20:00 hod.

Zdroj: Tlačová správa Google

23.8.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+