Dávno sú preč časy kupovania drahých hudobných nosičov alebo digitálnej hudby. Väčšine dnešných zákazníkov stačí mesačne predplatné jednej z populárnych hudobných streamovacích služieb.
Vďaka tomu majú cez mobilné zariadenie online prístup k neobmedzenej knižnici hudobných titulov. Stúpajúci trend služieb typu Spotify potvrdzuje aj najnovšia štatistika analytickej spoločnosti CounterPoint Research za rok 2019.
Počet predplatiteľov narástol skoro o tretinu
Podľa nej sa v roku 2019 zvýšil počet predplatiteľov streamovacích hudobných služieb medziročne o 32 %. Celkovo si tak predplatné zaplatilo 358 miliónov zákazníkov.
Tento nárast podporil exkluzívny obsah ako sú rôzne podcasty a rôzne zľavy predplatného mesačného na viacerých trhoch. Príkladom u nás je operátor Telekom, ktorý ponúka k paušálom službu Deezer za polovičnú cenu 2,99 eur mesačne.
V tomto roku predpovedá analytická spoločnosť nárast predplatiteľov až o 25 % na celkový počet 450 miliónov používateľov.
Spotify je jednoznačným lídrom trhu
Jedničkou na trhu hudobných streamovacích služieb je švédska platforma Spotify. Patrí jej 31% všetkých príjmov a až 35% predplatiteľov. Je to výsledok širokej ponuky hudby, kvalitnej mobilnej aplikácie a dostupnosti na veľkom množstve operačných systémoch a trhoch.
Konkurenčnej službe Apple Music patrí druhé miesto s podielom 19% predplatiteľov, no 24% podielom na príjmoch. Oproti roku 2018 si navyše v počte zákazníkov polepšila o 36%.
Služba Amazon Music, ktorá patrí najväčšiemu americkému internetovému obchodu, má na trhu 15% podiel. Čínskym službám QQ Music, Kugou Music, Kuwo Music a WeSing, ktoré sú združené pod platformou Tencent Music, patrí 11% podiel.
Jednotlivým trhom vládnu rozdielne služby
Spoločnosť Google môže tešiť 5. miesto služby Youtube Music. Tá je pomerne mladá a Google ňou chce nahradiť neúspešnú službu Hudba Google Play (Google Play Music).
Zvyšným službám patrí v globálnom merítku 14% podiel. V lokálnom merítku je ale lídrom v každej krajine niekto iný. Gaana je najpoužívanejšou službou na indickom trhu, v Rusku je to Yandex Music, v Číne Tencent Music a Anghami v arabskom svete.