Posledné štvrťroky po pandémii koronavírusu trh tabletov výrazne klesal. Podľa predbežných údajov analytickej spoločnosti International Data Corporation však celosvetové dodávky tabletov zaznamenali v druhom štvrťroku 2024 (Q2 2024) medziročný nárast o 22,1 %. Celkovo ich bolo dodaných 34,4 milióna kusov. Čo je za nárastom predajov? A ktorí výrobcovia boli najpredávanejšími?
Mohlo by vás zaujímať:
- Realme GT7 Pro by malo priniesť 300 W super rýchle nabíjanie
- Redmi Pad Pro 5G: veľký displej, Xiaomi HyperOS a nízka cena
- Toto sú najpredávanejšie smartfóny v poslednom štvrťroku. Máte niektorý z nich?
Trhu pomohli nové modely a technológie
Za rastom má byť podľa IDC aktualizácia produktov od popredných výrobcov a ich výmenný cyklus za staršie modely v kombinácii s doplnením zásob. Treba však pripomenúť, že objemy sú porovnateľné len s úrovňami zásielok pred pandémiou a nie s bezprecedentnými predajmi, ktoré boli počas pandémie.
Veľa ľudí vtedy pracovalo v rámci homeoffice a tablet bol ideálny spoločník pre komunikáciu s blízkymi. Rast by mal však pokračovať aj v najbližších mesiacoch. Zatiaľ čo nováčikovia na trhu sa zamerajú na svoju globálnu expanziu, tak lídri budú zlepšovať technológie (napríklad OLED displeje) a využívať potenciál nových technológií, ako je generatívna AI.
Na prvom mieste je dlhoročný líder
Asi nikoho neprekvapí, že najpredávanejším výrobcom v Q2 2024 bol Apple. Tento americký gigant v minulosti svojimi iPadmi trh tabletov prakticky definoval a doslova nakopol. V poslednom štvrťroku ich dodal až 12,3 mil. kusov a medziročne rástol o 18,2 %. Pomohlo hlavne uvedenie 11″ a 13″ modelov iPad Air a iPad Pro.
Objemy iPadov rástli na celom svete okrem Číny, kde ich negatívne ovplyvnila konkurencia domácich značiek ako Huawei a Xiaomi. Na druhom mieste sa umiestnil Samsung s dodanými 6,9 mil. tabletmi, čo predstavuje medziročný nárast o 18,6 %. Prekvapivé je, že sa mu podarilo rásť aj napriek tomu, že neuviedol žiadne veľké novinky.
Čínske Lenovo obsadilo v tomto štvrťroku tretiu pozíciu s medziročným rastom o 16,7 % a dodávkou 2,5 mil. kusov. Vďačí za to hlavne hybridom s odnímateľnou klávesnicou, ktoré zaznamenali medziročný rast o 39,7 %. Huawei si udržal štvrtú pozíciu s medziročným rastom 40,3 % a dodanými 2,3 mil. tabletmi, ako je nový tablet MatePad 11.5S. Xiaomi zakončilo štvrťrok na piatej pozícii. Dodávky mu medziročne stúpli o 94,7 % na 2 mil. kusov.