Podľa najnovšieho prieskumu analytickej spoločnosti Canalys trh nositeľnej audio elektroniky v 2. štvrťroku 2024 výrazne rástol. Celkové zásielky dosiahli 106 miliónov kusov, čo je medziročný nárast o 10,6 %. Podiel má na tom aj nový tvarový faktor tzv. otvorených bluetooth slúchadiel.
Mohlo by vás tiež zaujímať:
- Google pripravuje pre vyhľadávanie Circle to Search významnú zmenu
- Najtenší skladací smartfón na svete príde čoskoro aj na globálny trh
- Xiaomi OpenWear Stereo sú “bone-conduction” slúchadlá, ktoré si kúpite aj u nás
Otvorené bluetooth slúchadla zákazníkov zaujali
Naďalej však boli hnacou silou rastu TWS (True Wireless) a klasické bezdrôtové slúchadlá. Konkrétne bolo dodaných 77 miliónov TWS slúchadiel a 15 miliónov kusov klasických bezdrôtových modelov. TWS modely tak mali 72,6 % podiel na trhu s 12,6 % ročným rastom. Zaujímavé je tiež, že slúchadlá s cenou pod 50 dolárov získali viac ako 50 % trhu.
Výrazne sa darilo potom aj novému tvárovému faktoru tzv. otvorených Bluetooth slúchadiel. Tie nie sú priamo aplikované do ucha ako TWS modely, ale zároveň ani mimo neho ako slúchadlá využívajúce technológiu kostného vedenia zvuku. Vďaka tomu sú rovnako pohodlné pri športe, ale bez výraznej straty kvality zvuku
Najvýraznejšími hráčmi v tomto segmente boli v druhom štvrťroku značky Shokz a Huawei. Obidve spoločnosti držia viac ako 10 % podiel na tomto trhu. V nasledujúcich 12 mesiacoch im tam však podľa analýzy pribudne výrazná konkurencia, takže sa budú musieť ešte viac zamerať na kvalitu svojich produktov a zlepšenie funkcií, aby zostali lídrami trhu.
Celkovým lídrom trhu s nositeľnou audio elektronikou je však naďalej americká spoločnosť Apple s 18 miliónmi dodanými AirPodmi a 17,1 % podielom. Za ňou sa umiestnil tradičný rival – juhokórejský Samsung s 8,1 miliónmi dodanými slúchadlami a podielom 7,6 %. Prekvapením môže byť u nás menej známy výrobca Boat na 3. mieste, ktorý preskočil známejšie značky Xiaomi a Sony.