MojAndroid

Opäť raz čínska aplikácia, ktorá je inak už sedem rokov starým startupom, desí. Desí najmä konkurenciu, ktorá sa zatiaľ iba nečinne prizerá, ako TikTok zbiera milióny nových užívateľov. Pri poklese Facebooku sa tak rysuje nový kráľ sociálneho ihriska. No TikTok desí aj inak, a to svojou (ne)bezpečnosťou.

Rok 2018 v znamení TikTok

Ak by sme si zobrali krátku históriu, tak ešte pred dvoma rokmi by názov aplikácie TikTok alebo jej čínskeho tvorcu, ktorým je spoločnosť ByteDance, poznal málokto. Jej aplikácie, ktorých má desať, sú zamerané na rôzne oblasti, prevažne ide o sociálne zbližovanie a komunikáciu. No prišiel rok 2018 a TikTok dosiahol nárast v sťahovaní o 407 %. Už toto číslo je šialené, keď z pôvodne 130 miliónov v roku 2017 (prevažne z Číny) prekonal hranicu 660 miliónov v roku nasledujúcom. A nezabúdajme na počty používateľov, čo nemusí byť samozrejme totožné s celkovým číslom stiahnutia aplikácie.

TikTok má teda predpoklad v roku 2020 zdolať jednu miliardu aktívnych používateľov. Toto číslo dosiahne teda približne za dva roky. Pre malé porovnanie, ak by sme brali za základ počet používateľov, na rebríčku sa nachádza aj úspešný Instagram, ktorý práve okolo spomínanej jednej miliardy osciluje. Avšak rozdiel je v tom, že táto dnes už súčasť Facebooku musela bojovať šesť rokov, aby sa na magickú miliardu dostala. TikTok to zvládol za tretinu času a stále rastie.

A zase tá bezpečnosť

TikTok má však jeden problém. A tým je, ako sme už asi aj zvyknutí pri čínskych projektoch, bezpečnosť. Dokonca anonymita a ochrana účtov a ich obsahu je pre TikTok zatiaľ niečo vedľajšie. Je to o to horšie, že veková skladba je pri tejto forme sieťovania okolo 13 rokov. A to je práve tá veková skupina, ktorá dnes už masívne opúšťa Facebook alebo si jednoducho účet ani nezakladá.

TikTok potrebuje reklamu, a tak celkom presne definuje vekové skladby a ich časový rámec, ktorý aplikácii denne venujú. Je to približne 30 až 40 minút denne, čo je pomerne dosť. Vo vekovom rozmedzí do 30 rokov má TikTok v Európe 20 miliónov aktívnych používateľov a v USA je to necelých 15 miliónov. No štvornásobný nárast ročne je údaj, ktorý závidí akákoľvek konkurencia. A TikTok chce rásť, pretože potrebuje čo najviac reklamy. Samozrejme, tú predá vtedy, ak ukáže kvantitu a presnú vekovú štruktúru, aby sa dala reklama vhodne cieliť.

TikTok rastie závratným tempom

S verejnými účtami, bez kontroly a ochrany súkromia prichádza okamžite a v masívnom meradle aj negatívny jav. Tým sú podvodné účty a rôzne indivíduá, ktoré sa uchyľujú aj k nezákonným praktikám. TikTok však ide svojou cestou a nemá záujem riešiť nič, ani tak závažné zlyhanie ako je detská pornografia. Prípad súdneho zákazu v Indii, kde to zašlo tak ďaleko kvôli neprijateľnému obsahu, je svetlou výnimkou, kedy čínski tvorcovia začali konať.

Na druhej strane v USA žne TikTok veľký úspech, pretože skvelo rastie a má predpoklad do budúcnosti. Ak však začne jednanie o ohrození národnej bezpečnosti, ako to požadujú senátori, môže vzniknúť nová situácia aj pre TikTok. Vtedy bude potrebné urobiť zásadné zmeny. TikTok chce totiž v USA určite zotrvať. No a od USA je to iba krok k reakcii na úrovni EÚ, čo je druhý významný trh. Je až paradoxom, že sa všetky inštitúcie predháňajú v tom, ako budú regulovať a obmedzovať Facebook a ochranu súkromia. No TikTok už druhý rok naberá milióny používateľov a nedosahuje ani minimálny stupeň ochrany pre tých, ktorí sú preň zdrojom príjmu, teda pre samotných používateľov.

Verzia: 6.9.0
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: 6.9.0
Aktuálna cena: Zdarma
5.11.2019

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+