Všetky veľké sociálne siete prinášajú ich používateľom veľa dobrého, no v poslednej dobe aj veľa zlého. Najčastejšími problémami sú podvody, napádanie či vyhrážky. Pre budúce generácie najväčším problémom ale ostáva potenciálna závislosť a s ňou spojené ťažkosti. Aj kvôli tomu by mohli sociálne siete dostať “označenie škodlivosti”, informuje PhoneArena.
Mohlo by vás zaujímať:
- Ako si založiť Google účet za pár minút? | NÁVOD
- Ako kúpiť lístok na vlak cez mobil | Návod
- Ako vymazať vyrovnávaciu pamäť na Androide? | Návod
- Ako zrušiť predplatné aplikácie? Prinášame vám podrobný návod
V blízkej minulosti sa objavilo hneď niekoľko sťažností na to, aké sú sociálne siete škodlivé pre mladistvých. Niekoľko z nich sa dokonca dostalo aj na súdy, čo je aj prípad amerického armádneho chirurga s menom Vivek Murthy. Ten je za to, aby sa pridávali varovné štítky pred tie stránky a sociálne siete, kde hrozí ujma na zdraví, najmä dospievajúcich ľudí.
Dlho je dobre známe, že dnes už takmer každé dieťa má svoj vlastný smartfón. Na tom by možno nebolo nič zlé, keby ho používalo len v nevyhnutných prípadoch. Častokrát ale aj u nás na Slovensku môžeme vidieť, že rodičia dávajú tieto smart zariadenia do rúk detí najmä preto, aby boli ticho a aby mali od nich pokoj.
Problémy má vyriešiť nálepkovanie
Ratolesti končia v aplikáciách ako TikTok, Instagram, YouTube, či tie staršie už aj na Snapchate. Preukázateľne vieme povedať, že nadmerná konzumácia obsahu týchto sietí spôsobuje závislosti, ale aj iné fyzické a psychické problémy. Medzi tie najčastejšie radíme bolesti tela a ochabnuté svalstvo, depresie, anorexiu, prílišné porovnávanie sa s druhými, zlé držanie tela ale aj celkovo slabá kondícia.


Aj preto už v januári tohto roka čelili zástupcovia spoločností ako TikTok, Snap, Meta a X intenzívnym výsluchom, ktoré boli zamerané na online bezpečnosť detí. Museli odpovedať na otázky amerického senátu, ktorý dokonca obviňoval zakladateľov z toho, že majú na rukách krv. Je ale otázne, či by aj v prípade úspechu na súde takéto nálepky a označenia sociálnych sietí pomohli.
Ani na spomínaných cigaretových krabičkách nemajú veľký účinok a predaj cigariet sa od ich zavedenia výraznejšie neznížil. V USA preto skúšajú rôzne spôsoby, akými tento dopad zmierniť. Napríklad zákonodarcovia v štáte New York nedávno schválili legislatívu, ktorá zakazuje platformám sociálnych médií vystavovať používateľov mladších ako 18 rokov návykovému algoritmickému obsahu bez súhlasu rodičov.