Dnešný VIDEOblog poteší nie len ľudí zaujímajúcich sa o aplikácie, ale aj fanúšikov parádnych áut. Okrem aplikácie pre Tesla Model S 85 sme si totiž vyskúšali aj samotnú Teslu. Kolega Ondrej vám v nasledujúcom videu zhrnie tie najdôležitejšie momenty z nášho “teslovania” :) Aplikácia vám pomôže Teslu spravovať i nadiaľku a poskytne vám viacero informácií o vašom elektromobile. Môžete si skontrolovať dojazd, vyklimatizovať si auto či skontrolovať polohu zaparkovaného vozidla.
Svoje dojmy vám Ondrej v ešte väčšom rozsahu prinesie v priebehu týždňa, zatiaľ si teda vychutnajte pohľad na Teslu vo VIDEOblogu:
Ďakujeme spoločnosti Business Lease za zapožičanie Tesla Model S.
220 Voltova zastrcka….uz davno nie vazena redakcia ;)
230 je standard, povolena odchylka +/- 10 % (t.j. Un=230 V, U=207 – 253 V)
to vedia len elektrikári ;) pre bežných ľudí to ešte veľmi dlho bude 220
to by malo teda platit aj to, ze pre mnoho ludi je v meste stale 60 kmh a nie 50 a predsa tomu tak nie je, otazka je preco
to nemôžeš porovnávať
preco nie? elektrinu pouziva omnoho viac ludi ako pouziva auta (resp. ovlada dopravne predpisy, tych je naozaj menej ako soferov)
a hlavne ked na mnohych miestach je stitkom oznacene napatie v zasuvke aby to bolo na ociach kdezto maximalna rychlost v obci je dana znackou takze ani len tu znacku s cislom 50 nie je vidno
Keď sa zmenilo napätie z 220 na 230 tak si nemusel nič meniť ani prispôsobovať, vŕtačka, mixér a ostatné spotrebiče z doby cccp stále fungujú na rovnakej zásuvke či je tam 220 alebo 230 takže bežným ľuďom je to uprdele či je tam o 10 viac alebo menej, ale rýchlosť v obci zo 60 na 50 už dôležitá je pre každého vodiča a každý sa jej musí prispôsobiť ak nechce riskovať pokutu. Proste si dal zlý príklad nič viac :)
faktom je, ze ak nieco prejde na vyssie napatie tak sa prud znizi, cize pre zariadenie pozitivny stav, pri rychlosti to je opacne.
netvrdim ze to je najlepsi/dokonaly/identicky priklad ale da sa na nom poukazat na vela veci.
pre bežného človeka dovolené odchýlky sú dosť neznáma vec. Hlavné je, že ak sa do zásuvky niečo strčí, že to “beží”. Takže žiadne písmenká tu nemusíš vyťahovať :)
nehovorim o odchylkach, tie boli spomenute len na doplnenie rozsahu okamzitych hodnot napatia podla normy, hovorim o nominalnom napati co je nemenne cislo.
a s tym ze strcim a ide to je diskutabilne…ist pojde mozno aj pri 190 V ale s polovicnou (ak nie mensou) zivotnostou
Dobre nebudem sa hádať, chcem žiť v pokoji a mieri :-D máš pravdu urobili tam chybu ale či je až tak podstatná to už riešiť nebudem :-)
Nie s 60kWh batériou ale s 85kWh batériou kedže to je Model S 85
Je to so 60 kWh batériou, pretože má dojazd “iba” 370 km. 85 kWh batéria má dojazd 510 km.
Určite neexituje Tesla model S 85 s 60kWh batériou znížený dojazd mohol byť spôsobený opotrebovaním batérií ale určite nebola vyrobená s 60kWh batérou. Keď toto auto testovali v touchIT mala 85kWh.