MojAndroid

V novej rubrike Smart Auto vám prinášame novú kategóriu zariadení s Androidom. V redakcii väčšinou testujeme telefóny, tablety, príslušenstvo a ďalšie zariadenia, ktoré sa väčšinou zmestia do vrecka či nanajvýš do tašky. Teraz nám však do redakcie zavítalo nové auto. Aj tie sa totiž čoraz častejšie stávajú súčasťou našej technologickej výbavy a použitý infotainment systém je neraz jedným z najdôležitejších faktorov pri výbere nového auta. Ak bude tým výberom Škoda Kodiaq, ešte lepšie v edícii Sportline, určite sa môžete tešiť na vynikajúci multimediálny zážitok.

Škoda Kodiaq Sportline: Svižný obor s dávkou elegancie

Model Škoda Kodiaq zrejme nikomu nemusíme predstavovať. Dlho očakávané SUV od Škody si získalo hneď po predstavení obrovské množstvo fanúšikov, čo môžete vidieť aj na našich cestách. Auto na jednej strane ohromí svojou veľkosťou, na druhej strane poteší šikovným spracovaním. Či ste podnikateľ, ktorý precestuje desiatky tisíc kilometrov ročne, alebo cestujete na dovolenky s rodinou, alebo sa dokonca chcete s autom vydať do ľahšieho až stredne ťažkého terénu, Škoda Kodiaq zvládne všetko.

Model Sportline sme na testovanie dostali so štvorvalcovým benzínovým motorom TSI s objemom 2,0 litra a výkonom 140 kW (190 k). Bolo teda zrejmé, že nepôjde o žiadneho slimáka, čo sa potvrdilo už pri prvých najazdených kilometroch. Auto je dostatočne svižné, no zároveň si zachováva vysokú úroveň komfortu spojenú s triedou SUV. V štandardnom jazdnom režime je tiché, podvozok fantasticky eliminuje nerovnosti, no auto si zároveň zachováva dostatok výkonu, ktorý sa prejaví pri silnejšom stlačení plynového pedála. Veľmi dobre pracovala aj 7-stupňová automatická prevodovka.

Samozrejme, pozornosť pútajúca červená metalíza, veľké disky kolies a ďalšie dizajnové prvky dávajú jasne najavo, že ide o športovejšiu verziu inak konzervatívneho SUV. Nájdeme tu tak aj športový režim, ktorý vám dovolí na Kodiaqu si aj trochu zašantiť. Podvozok v tomto režime stuhne a prevodovka vás púšťa do oveľa vyšších otáčok, ktoré si aj dlhšie udrží. Vďaka pohonu 4×4 sa však Kodiaq nezľakne ani poľnej cesty či príjazdovej cestičky na kopčeku pri vinici. Skrátka, ide o zaujímavé multifunkčné auto, ktoré poteší aj náročnejších. Tí budú musieť v tejto motorizácii rátať aj s vyššou spotrebou – auto sme odovzdávali s priemerom 10,5 l/100 km, pričom sme ho testovali v meste, na okreskách a z väčšej časti aj na diaľnici. Určite nejde o úsporné vozidlo.

Čo sa týka technológií, Škoda Kodiaq Sportline je nimi prešpikovaný. Okrem šikovného infotainment systému, ku ktorému sa dostaneme o chvíľu, musíme spomenúť aj celý rad asistenčných systémov. Nechýba adaptívny tempomat, predné a zadné parkovacie senzory aj kamery, ktoré sú doplnené o šikovný pohľad zhora vďaka 360° záberu. Centrom infotainment systému je 9,2″ obrazovka s veľmi pekným obrazom. Nechýba ani navigácia Columbus či dvojzónová automatická klimatizácia. Vo verzii Sportline tiež nájdete elektricky nastaviteľné športové sedadlá pokryté luxusnou látkou Alcantara s pamäťou nastavenia polohy s možnosťou zvlášť nastaviť jednotlivé komponenty podopierajúce kríže a vyššiu časť chrbtice. Skrátka, luxus tu cítiť na každom kroku, ale aj pri cene. Tá bola pri nami testovanom modeli 39 000 EUR.

Fotogaléria:

Luxusný infotainment s množstvom funkcií aj Android Auto

Ako technologických nadšencov nás v redakcii nezaujímalo iba auto ako také, ale aj jeho infotainment systém. Základom toho je 9,2″ dotykový displej vysokej kvality. Ide o lesklý displej, čo by možno znamenalo väčšie odlesky. Interiér Škody Kodiaq je však natoľko priestranný, že displej je od čelného skla pomerne dosť vzdialený a ani raz sme nemali problém so slabou viditeľnosťou displeja.

Ten v sebe ukrýva množstvo funkcií, ktoré sú ukryté za prehľadnými ikonkami v systéme. Okrem tých pri displeji nájdeme aj kapacitné dotykové tlačidlá pre jednoduchšiu navigáciu či ovládanie hlasitosti. Väčšinu funkcií v systéme však budete vykonávať dotykmi na displeji či dokonca gestami, ktoré výrobca implementoval do svojho systému. Gestá sú síce efektné, no ich rozpoznanie nie je vždy stopercentné. Polemizovať môžeme aj o tom, či je bezpečnejšie počas jazdy sa jednoducho dotknúť displeja, alebo predpaženou rukou posúvať položky v menu a sledovať pritom displej, či sa vykonala akcia, ktorú ste chceli.

Samotné ikonky sú pritom dostatočne veľké a veľmi pekne graficky spracované. Po ich stlačení prebieha aj efektná animácia a používanie infotainment systému je naozaj veľmi príjemné. Je vidieť, že výrobca si tu dal záležať a celý systém doladil do detailov.

Ovládanie jednotlivých multimediálnych prkov je pritom veľmi intuitívne. Platí to o ovládaní rádia aj multimédií z pripojeného zariadenia. Tu môžete prehrávať obsah či už prostredníctvom Bluetooth, alebo káblového pripojenia.

Hoci infotainment systém pôsobí ohromujúcim dojmom, v skutočnosti je navigácia v ňom veľmi jednoduchá. Vystačíte si s aplikáciami rádia či médií. Nájdete tu aj nastavenia auta ako takého, nastavenia samotného infotainment systému a obrazoviek a samostatnú ikonku si zaslúžilo aj nastavenie zvuku. Ten je inak v modeli Kodiaq Sportline skutočne špičkový a počúvanie hudby, ale aj podcastov, je tu doslova zážitkom.

Samozrejme, nezabudli sme ani na systém Android Auto. Ten je súčasťou infotainment systému v Kodiaqu a patrične sme ho aj otestovali. S radosťou môžeme skonštatovať, že systém fungoval bez akejkoľvek chybičky. Ikonka Smart Link v infotainment systéme sa po pripojení telefónu automaticky zmení na ikonku prislúchajúcu systému prepojenia telefónu – v našom prípade Android Auto.

Potom už stačí iba kliknúť na túto ikonku a ste automaticky presmerovaní do systému Android Auto. Ten fungoval veľmi plynulo bez akýchkoľvek zaváhaní. Bezproblémové bolo aj ovládanie hlasom a celkovo patrila plynulosť systému k tým najlepším, s akými sme sa v automobiloch stretli. Rolu tu zohrávala určite aj skvelá a najmä responzívna obrazovka, ktorá okamžite rozpoznala naše dotyky a ihneď ich preniesla do systému. S Android Auto sme v Kodiaqu najazdili niekoľko stoviek kilometrov bez akéhokoľvek výpadku či iného problému.

Čo sa týka samotného zobrazenia na displeji, to je v podstate štandardné na celú obrazovku. Neostáva tu žiaden stavový riadok, čo v tomto prípade chválime. Obrovské množstvo informácií totiž máte priamo na digitálnych budíkoch za volantom, a tak je skvelé, že môžete na Android Auto využiť celú 9,2″ obrazovku infotainment systému.

Škoda Kodiaq Sportline funguje aj so šikovnou aplikáciou ŠKODA Connect. Tá ponúka množstvo šikovných informácií, ako napríklad možnosti zobrazenia aktuálnej úrovne paliva v nádrži, dojazdu, priemernej spotreby a pod. Okrem iného môžete na diaľku nastaviť aj vyhrievanie či ventiláciu kokpitu a skontrolovať informácie o tom, kedy sa máte dostaviť najbližšie do servisu, či ako sú na tom jednotlivé technické komponenty vášho automobilu. Ak má automobil zabudovanú GPS navigáciu, tiež poľahky nájdete jeho polohu pri parkovaní. Funkcií je tu viac než dosť a sú skutočne užitočné.

Verzia: 2.6
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: 2.6
Aktuálna cena: Zdarma

Škoda Kodiaq Sportline: Luxus navonok aj zvnútra

Škoda Kodiaq Sportline nás potešil prakticky v každom smere. Už na pohľad je zrejmé, že máme dočinenia so skutočne špeciálnym automobilom. Inžinierom sa podarilo spojiť históriu a tradíciu značky s modernými prvkami, čo veľmi chválime. Zároveň sa nám veľmi páči, že výrobca nezanedbáva ani technickú časť vozidla. Od bezpečnostných a asistenčných až po informačné systémy, Škoda Kodiaq disponuje skutočne obrovským množstvom funkcií. Okrem toho, že sú praktické a pekne spracované, sú aj veľmi spoľahlivé. Všetko funguje skrátka tak, ako má, pričom ovládanie je jednoduché a intuitívne. To pomôže zvýšiť komfort, ale najmä bezpečnosť pri jazde. Samozrejme, za takýto luxus sa platí a Kodiaq Sportline nie je v žiadnom prípade lacné auto. Ak sa ale rozhodnete zaň zaplatiť necelých 40 000, môžete si byť aspoň istí, že nebudete sklamaní.

Prihláste sa na odber nášho YouTube kanálu MojAndroid.sk
24.10.2018

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+