V novej rubrike Smart Auto vám prinášame novú kategóriu zariadení s Androidom. V redakcii väčšinou testujeme telefóny, tablety, príslušenstvo a ďalšie zariadenia, ktoré sa väčšinou zmestia do vrecka či nanajvýš do tašky. Teraz nám však do redakcie zavítalo nové auto. Aj tie sa totiž čoraz častejšie stávajú súčasťou našej technologickej výbavy a použitý infotainment systém je neraz jedným z najdôležitejších faktorov pri výbere nového auta. Nezáleží pritom na tom, či chcete auto pre seba, pre partnera či partnerku, alebo dokonca aj celú rodinu. Aj rodinné autá dnes sršia technológiami, čo dokazuje aj Peugeot 5008 GT.
Miesto pre každého a pre všetko
Peugeot 5008 je už na prvý pohľad rodinné auto. Ľahko si ho však pomýlite s 3008-čkou, s ktorou zdieľa veľké množstvo dizajnových čŕt zvonku aj zvnútra. Ide však o väčšie auto, v ktorom sa zrejme často nebudete voziť sami, ale zoberiete aj celú rodinu.
Tomu je prispôsobená aj motorizácia. My sme testovali 7-miestnu verziu vozidla vo verzii GT. K dispozícii sme tak mali najsilnejší motor 2.0 HDi s výkonom 133 kW (180 koní) so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Auto je tak dostatočne výkonné na to, aby vyviezlo celú rodinu s plným kufrom na lyžiarsky svah. Zároveň je výkonu dosť na to, aby sa šofér za volantom nenudil.
Ako sme už ale spomínali, najväčšou prednosťou auta je jeho veľkosť. Vodič má kráľovské množstvo miesta, pričom vpredu nájdete aj množstvo úložného priestoru. Sedačky si môžete polohovať vo všetkých smeroch, pričom posuvné sú aj zadné sedačky (stredný rad). Tu nájdeme tri plnohodnotné miesta na sedenie. Bez akýchkoľvek problémov sme tu mali usadené tri dámy priemerného vzrastu, a to aj na dlhšie trasy. Urastenejší chlapi by tu už mali trošku problém.
Potom je tu ešte zadný rad sedačiek, ktoré sú štandardne sklopené. Batožinový priestor má v takomto formáte úctyhodný objem 702 litrov, po sklopení zadných sedačiek až 1862 litrov. Hoci posledný rad sedačiek je určený skôr pre autosedačky, na kratšie vzdialenosti sa sem pri miernom odsunutí stredného radu sedačiek usadia aj dospelí.
Hoci Peugeot 5008 GT nedisponuje pohonom 4x4, poteší overený systém Grip Control, ktorý pomôže s ľahším terénom či rozjazdom na rozmočenom kopci. Dokopy však ide o vynikajúce auto na výlety, ale aj letné dovolenky či zájazdy. My sme ho otestovali pri víkendovej jazde na sever Slovenska, kedy sme sa doň zmestili piati s kompletnou zimnou výbavou a batožinou vrátane jedla pre päť osôb na tri celé dni. Skrátka, do tohto auta sa zmestí naozaj všetko.
Za zmienku stojí v prípade verzie GT aj nadštandardná výbava. Okrem kamery vpredu a vzadu vrátane 360° pohľadu potešia aj masážne kreslá vpredu, adaptívny tempomat, asistent pre sledovanie mŕtveho uhla, otváranie kufrových dverí nohou či bezkľúčové ovládanie dverí. Náš testovací model mal aj panoramatickú strechu a celkovo šlo o veľmi komfortne vybavené auto vhodné aj pre najnáročnejších šoférov.
Samozrejmosťou je aj športový režim, ktorý v tomto prípade dovoľuje dostať motor do vyšších otáčok pri akcelerácii. Dynamika auta či nastavenie podvozku sa však v tomto režime nijako drasticky nemení a stále je to to isté auto, akurát vie trošku viac zavrčať.
Špičkový infotainment a inteligentné funkcie
S infotainment systémom automobilky Peugeot sme sa stretli už veľakrát, a tak sme pri modeli Peugeot 5008 GT neboli prekvapení. Základ tvorí stredová konzola s dotykovým displejom, ktorému sekunduje iba rad hardvérových tlačidiel. Tie slúžia na výber jednotlivých častí menu, vďaka čomu je pohyb v systéme veľmi jednoduchý a intuitívny.
Dôležitú úlohu zohráva aj plne digitálny head-up displej s budíkmi, ktorých dizajn si na displeji môžete meniť a prispôsobovať. Aj tu nájdete v niektorých režimoch informácie z infotainment systému či GPS navigácie, takže ich máte ešte viac pred očami.
Samotný infotainment je veľmi prehľadný a v podstate navlas rovnaký s tým, aký nájdeme v už nami testovaných modeloch 2008 GT Line a 308 SW GT. To znamená jednoduché rozhranie, praktické nastavenia a najmä pohodlné ovládanie aj počas jazdy. Displej je vyvýšený a bez problémov naň budete vidieť, tlačidlá pre ovládanie v menu sú zasa praktické a po chvíľke si na ne zvyknete tak, že to správne nahmatáte aj po slepiačky, resp. s pohľadom upreným na vozovku.
Majiteľov smartfónov s podporou bezdrôtového nabíjania poteší priehradka na telefón, ktorý sa tu dokáže aj bezdrôtovo nabiť štandardom Qi. Priehradka je pritom dosť veľká aj pre väčšie telefóny, a tak väčšina majiteľov súčasných veľkých smartfónov bude presne vedieť, kam si uložiť telefón.
Samozrejme, nechýba USB rozhranie, pomocou ktorého viete aktivovať Mirror-Link, Apple CarPlay alebo Android Auto. Aj to v tomto prípade fungovalo bez akýchkoľvek problémov. Odozva obrazovky bola dostatočná a systém fungoval plynule a bez zaváhaní.
Ani pri tomto modeli nechýba podpora aplikácie MyPeugeot. Tá ponúka praktické informácie priamo na displeji vášho smartfónu. Viete sa pozrieť na všetky predchádzajúce cesty, ako dlho vám trvali, koľko kilometrov ste počas nich prešli a koľko paliva spotrebovali. Úroveň paliva pritom viete skontrolovať v aplikácii kedykoľvek a v prípade, že má daný model aj navigáciu GPS, nájdete aj polohu parkovania či prejdenú trasu pri jednotlivých cestách. Tie si viete kategorizovať na súkromné, pracovné a iné a vďaka tomu mať prehľad o všetkých jazdách, ktoré s autom podniknete.
Peugeot 5008 GT: Pre náročnú modernú rodinu
Automobil Peugeot 5008 GT môžeme bez problémov odporučiť akejkoľvek mladej rodine, ktorá v aute strávi ročne tisíce kilometrov a často absolvuje dlhšie trasy. Tie sú v 5008-čke skutočne pohodlné. Auto je na diaľnici veľmi tiché, podvozok je pohodlný a bez problémov vykrýva aj niektoré náročnejšie slovenské okresné cesty. Poteší aj dobrá spotreba paliva, ktorá bola počas nášho testovania na úrovni približne 7 litrov na 100 km. Jedinou nevýhodou môže byť cena - nami testovaný model začína na úrovni 38 990 EUR za verziu GT. K dispozícii sú výrazne dostupnejšie varianty modelu 5008, ktoré majú oproti tomuto modelu iba minimum kompromisov a zároveň ponúkajú prakticky rovnakú úroveň komfortu.
Plusy
+ Intuitívny infotainment systém
+ Pohodlné a priestranné vozidlo
+ Tretí rad sedačiek
+ Podpora Android Auto
Mínusy
- Vyššia cena za nadštandardnú výbavu
pamatate tie najlacnejsie tablety, kde otvorenie aplikacie trva vecnost a reakcia na click niekolko sekund? presne taky isty je ten infotainment po nastartovani auta. nieco take, ako nastartovat auto, pripojit mobil, otvorit google maps, zadat adresu trva radovo aj minutu dve(lebo sa nacitavaju moduly). Nechapem, preto ich nenacitavaju uz dopredu, ked sa odomkne auto, nech vodic mozes ten system pouzivat a nie cakat, kym sa to spusti a nacita. vstavana navigacia je nepouzitelna, lebo nikdy v zivote nezadavate adresu, ale nazov, kam chcete ist. Napriklad ikea alebo nazov hotela alebo nazov obchodu. Vstavana navigacia nieco taketo nepozna, tam treba natukat adresu. reakcia a rychlost zobrazovania vstavanej mapy je ako na tom najlacnejsom tablete. A nezobrazuje premavku, takze vo velkom meste, ked sa chcete vyhnut zapcham, tak jedine pripojit mobil. Jo, a ked u je ten mobil pripojeny a chcete nahodou zmenit teplotu v aute, tak sa prepnete na nastavenie teploty a chcete sa prepnut naspat na google maps, ale nejde to, treba odpojit kabel z mobilu a znovu pripojit, znovu nacitat android auto a znovu zadat navigaciu – ako uplne vazne, v cca 20% pripadoch to takto blbne. sledoval som aj dlhodobu spotrebu, vie to pocitat iba od 0 do 9999km, potom sa zastavi. treba vynulovat a drzat si to v hlave, ked to chcete este dlhodobejsie. ale aj to pocitanie funguje zvlastne, z 8.2 to zrazu skoci na 8.0 dlhodobo. Dva krat sa stalo, ze v hustom dazdi si adaptivny tempomat zmyslel, ze najlepsie bude naburat do toho auta predomnou, tak v kolone z nicoho nic zacal prudko zrychlovat. kamery tiez mohli byt 4, takto sa obraz na boku auta sklada z toho, co nasnima predna zadna kamera a zaroluje sa pod auto. Inac plati, co je napisane v clanku, auto je priestranne, prakticke, pohodlne, tiche a zabavne na soferovanie. Aj napriek nedostatkom, by som si ho kupil znovu, kedze konkurencia je na jedno kopyto.