MojAndroid

V novej rubrike Smart Auto vám prinášame novú kategóriu zariadení s Androidom. V redakcii väčšinou testujeme telefóny, tablety, príslušenstvo a ďalšie zariadenia, ktoré sa väčšinou zmestia do vrecka či nanajvýš do tašky. Teraz nám však do redakcie zavítalo nové auto. Aj tie sa totiž čoraz častejšie stávajú súčasťou našej technologickej výbavy a použitý infotainment systém je neraz jedným z najdôležitejších faktorov pri výbere nového auta. Platí to aj o modeli Peugeot 308 SW GT, ktorý je síce špecifický, no určite vás svojím infotainment systémom nesklame.

Peugeot 308 SW GT: Trpezlivo čaká, kým šliapnete na plyn

Automobil sme dostali na testovanie s 1,6-litorvým motorom s výkonom 165 kW. Práve tento motor a niekoľko dizajnových čŕt oddeľujú tento model od ostatných SW-čiek v rodine 308. Hoci auto je stále rovnako priestranné a pohodlné, zároveň ponúka nadštandardný výkon a športové prvky, vďaka ktorým si jeho šoférovanie budete užívať. Tomu dopomáha aj nová 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá výborne radí a reaguje veľmi rýchlo a výrazne tak zvyšuje komfort za volantom.

Celkovo je auto akýmsi hybridom medzi športovým a rodinným modelom. Vďaka dimenziám klasickej 308-čky doň vmestíte pohodlne štyroch ľudí aj s batožinou. Po sklopení zadných sedačiek zasa vznikne objemný batožinový priestor, ktorým vám pomôže napríklad aj pri sťahovaní. Zároveň si však auto užijete aj v prípade, že budete mať maximálne pasažiera na sedadle spolujazdca. Predné sedačky sú mierne športovo tvarované, nejde však o žiaden extrém – sedí sa v nich pohodlne aj pri dlhších trasách, no v zákrutách zároveň ponúkajú dostatočnú bočnú podperu, aj pri vyšších rýchlostiach.

Oceňujeme aj pekné dizajnové prvky, ktoré nám dávajú tušiť, že máme dočinenia s výkonným autom. Z vonku ich veľa nie je a sú dosť nenápadné – podobné koncovky výfukov má dnes už akýkoľvek model, predná maska je trošku agresívnejšia, no neskúsené oko si hneď nemusí všimnúť, že ide o niečo špeciálne. Viac toho vidieť vnútri – logo GT na volante či efektné červené šitie naprieč poťahmi v interiéri už sú trošku vyzývavejšie. Ak ich skombinujete s červenou farebnou témou infotainment displeja a zapnete športový režim (ten zmení na červenú aj farebnú tému budíkov), už vám je jasné, že máte v rukách skutočného leva.

A zážitok je to veru parádny! Vďaka relatívne nízkej hmotnosti je motor s výkonom 225 koní viac než dostatočne výkonný. Zrýchlenie je skvelé, rovnako dobre reagujú brzdy. Auto zvláda aj ostrejšie prejazdy zákrut, pričom na vozovke sedí veľmi dobre. Prevodovka reaguje výborne a pokiaľ nemáte v zadu deti v autosedačkách, s autom sa dokážete skvelo vyblázniť.

To všetko však platí až v prípade, že zapnete športový režim. Ten okrem iného spustí aj výrazný zvuk z reproduktorov. Ten nemá takmer nič spoločné s reálnym zvukom auta, no boli by sme pokrytci, ak by sme tvrdili, že sa nám nepáčil. Iste, celý čas sme si uvedomovali, že nejde o reálny zvuk a nikto okolo nepočuje to, čo my. Na druhej strane, zvuk skvelo sedel s pridávaním a uberaním plynu a športové rapotanie skvelo podčiarkovalo už aj tak vynikajúci zážitok zo šoférovania.

Flexibilitu auta však podčiarkujú aj ďalšie dva jazdné režimy. Klasický režim veľmi nedáva tušiť, čo sa skrýva pod kapotou motora. Prevodovka je nastavená na komfortné radenie, auto jazdí pohodlne a hoci s ním viete na okreskách predbiehať, nijako sa nevymyká normálu. ECO režim je skôr na vláčne jazdenie po meste, budete jazdiť na nízkych otáčkach, až to trošku uberá na komforte z jazdy. Vďaka veľkému rozdielu medzi klasickým a športovým režimom, ktorý radí oveľa neskôr a otáčky drží vysoko aj keď dáte nohu z plynu dole, je možné dosiahnuť veľmi slušnú kombinovanú spotrebu na úrovni približne 6,5 litra.

To je ďalší dôkaz, že Peugeot 308 SW GT je naozaj všestranné auto. Vezmete na ňom rodinu na dovolenku do Tatier, ale aj do Chorvátska, no keď sa vraciate zo služobky, cestu si viete dokonale užiť. Žiaľ, za takúto všestrannosť sa platí. Cena Peugeot 308 SW GT sa šplhá k 30 000 eurám. Hoci dostanete množstvo asistenčných systémov, kameru s 360° pohľadom aj adaptívny tempomat, predsalen je to stále 308-čka.

Fotogaléria:

Infotainment systém: Zas trošku iný Peugeot

Súčasnú obdobu infotainment systému v automobiloch Peugeot sme mali možnosť vyskúšať vo veľkom množstve modelov. Ich princíp je pritom v každom modeli prakticky rovnaký, no zároveň všade nájdeme niekoľko drobností, ktorými sa odlišujú.

V prípade modelov série 308 je tento rozdiel v kapacitných navigačných tlačidlách, ktoré sú umiestnené vedľa hlavného displeja. Vďaka nim je navigácia v systéme skutočne jednoduchá a rýchla. Keďže prostredníctvom hlavného displeja sa ovláda aj automatická dvojzónová klimatizácia, panel s ovládacími prvkami je extrémne minimalistický – dokonca tu ostalo miesto aj na CD prehrávač.

Inak je však infotainment systém v Peugeot 308 SW GT veľmi podobný tomu, aký má nedávno testovaný model 2008 GT Line. To znamená šesť hlavných častí menu – rádio, resp. médiá, navigácia, klimatizácia, telefón, aplikácie a nastavenia vozidla.

Infotainment si môžete farebne prispôsobiť – základné zobrazenie má modrý akcent, na výber je ešte červená a medená farba. Ovládanie jednotlivých častí systému je veľmi jednoduché. Zobrazenie ovládania médií je priamočiare, vždy viete, kam máte kliknúť.

Navigácia funguje presne podľa našich očakávaní. Je už tradične veľmi spoľahlivá a presná a veľmi dobre prepojená s celým systémom – navigačné pokyny si môžete nechať zobraziť aj na HUD displeji medzi budíkmi na prístrojovej doske.

Ovládanie klimatizácie na veľkom displeji sa môže zdať ako trošku nepraktické, no rýchlo si na to zvyknete. V stavovom riadku pritom máte neustále prehľad o aktuálne nastavenom režime a teplotách a po kliknutí sem sa okamžite presuniete do nastavenia klimatizácie, čo chválime.

Ovládanie telefónu je tiež veľmi jednoduché, môžete si zobraziť kontakty aj posledné hovory. Okrem toho, auto má zabudovaný aj vlastný systém zvukového ovládania, čo oceníte najmä pri vytáčaní kontaktov, aj keď tie systém nie vždy rozozná z vášho hlasu.

V rámci pripojených aplikácií nechýba Apple CarPlay ani Android Auto. Rovnako ako v prípade 2008-čky, aj tu funguje Android Auto na výbornú. Odozva obrazovky je extrémne rýchla, zobrazenie skvelé a počas testovania sme ani raz nemali žiadne problémy.

Vďaka hardvérovým navigačným tlačidlám na paneli s obrazovkou viete veľmi rýchlo prepínať medzi hlavným infotainment systémom a Android Auto, čo nás veľmi potešilo, lebo nie všetky automobily to majú spravené takto šikovne.

Aj v tomto prípade je k dispozícii mobilná aplikácia, ktorá ponúka množstvo užitočných informácií. Viete, kde máte zaparkované auto, koľko máte paliva v nádrži či koľko vás stáli vaše posledné cesty. Tie môžete rozkategorizovať na súkromné a služobné a mať tak v prehľad v tom, koľko míňate na palivo.

Prihláste sa na odber nášho YouTube kanálu MojAndroid.sk

Peugeot 308 SW GT: Za univerzálnosť sa platí

Peugeot 308 SW GT je v skratke výborné auto pre naozaj množstvo rôznych ľudí. Za túto univerzálnosť sa však platí. Dobrou správou ale je, že GT-čko zvláda všetky svoje role naozaj výborne a robí minimum kompromisov. Teší nás, že v ceste za touto flexibilitou mu nestojí ani infotainment systém. Ten spĺňa vysoké nároky pre potreby všetkých druhov šoférov. Rovnako sme radi, že Peugeot ponúka aj moderné pripojenia telefónu ako aj šikovné funkcie vo svojej aplikácii. Pri šoférovaní, ale aj keď sedíte doma, tak máte k dispozícii moderné technológie, ktoré celý zážitok výrazne zlepšujú. A tak sa nám to v autách páči.

Plusy

+ Univerzálne vlastnosti

+ Praktický infotainment

+ Android auto funguje výborné

+ Skvelá aplikácia

Mínusy

– Cena

– Lenivejší v klasickom režime

2.11.2018
  • IQLogic

    „Automobil sme dostali na testovanie s 1,6-litorvým motorom so zdvihovým objemom 165 kW.“
    Ozaj sa už na to vykašlite a prestaňte písať o tých autách ;)

Používateľské recenzie
Fotománia

+