Tesla predstavila novú generáciu elektrického automobilu Roadster, ktorá prináša významné vylepšenia v dojazde na jedno nabitie. Batéria s kapacitou 70kWh prichádza s rovnakými rozmermi ako v predchádzajúcej verzii automobilu, vďaka čomu boli zachované jeho rozmery aj vzhľad. Tesla s novým modelom očakáva 40-50% zvýšenie dojazdu a to na rovných 400 míľ, čo je po prepočte približne 640 km. S Roadsterom by ste tak na jedno nabitie v pohode prešli z Bratislavy do Košíc a ešte by vám zostávalo dostatok energie na ďalších 200 km.
Takýto dojazd na jedno nabitie bolo možné dosiahnuť vďaka novej technológii batérie, ktorá v rovnakom balení dokázala poňať až o 31% viac energie. Tesla tiež znížila koeficient odporu vzduchu a použila pneumatiky s až o 20% menším valivým odporom. Podobný upgrade by v budúcnosti mal obdržať aj automobil Model S. Tesla Roadster 3.0 bude verejnosti demonštrovaný v prvých týždňoch budúceho roka, cena ako aj dátum uvedenia na trh zatiaľ neboli špecifikované.
Zdroj: techcrunch
Ale jak sa dlho nabíja ?
kym nema plnu baterku
Z domácej 230V-16A zásuvky je to cca 19hodín.
Pri troch fázach ciže 400V a prúdom 32A, čo by nejaký ten dom mohol mať je to asi 4x rýchlejšie, čiže nejakých 5 hodín. Preto sa oplatí, ak si staviate nový dom a elektrárne vám to dovolia zaobstarať 63A prípojku…
krása, konečne sa elektromobily začali uberať tým správnym smerom čo sa týka dojazdu :) ešte by to mohli začať vyrábať cenovo výhodnejšie…
a este nabijanie do hodiny a bolo by to idealne
Nabíjanie na 80% kapacity je za 20 minút. Na 100% nabitie je za menej ako 45 minút na Tesla SuperChargeroch. A už sa rozširuje služba výmeny batérie – automat vymení vybitú batériu za nabitú a trvá to menej ako 90 sekúnd.
Ideálne by bolo keby si tú elektrinu vedeli vyrábať samé, čím by odpadla nutnosť nosiť so sebou veľké, ťažké a neekologické akumulátory.
“…Batéria s výkonom 70kWh…”
Fero, Fero, ty si chybal na fyzike, co? Odkedy sa VYKON meria v KILOWATTHODINACH???
No samozrejme to malo byť kapacite, trochu mi ušlo :), ale dik za upozornenie
Ako su osetrene baterky pred mrazom ? My tu mame akrualne -14 a to vie baterkam riadne uberat na zivotnosti
Baterky sú “klimatizované” a vedia sa brániť pred mrázom aj pred teplom.