Na konci minulého roku sme vám priniesli informáciu o tom, že spoločnosť Tesla stavia na Slovensku svoju prvú nabíjaciu stanicu. Všetko nasvedčovalo tomu, že otvorenie stanice je už na spadnutie a tieto predpoklady sa teraz naplnili. V sprievode fanúšikov elektromobilov bola oficiálne otvorená nabíjacia stanica v blízkosti mesta Zvolen, kde teraz vzniká neoficiálne centrum slovenských majiteľov automobilov Tesla.
Poloha nabíjacej stanice je možno trochu zvláštna, no jej umiestnenie má svoje odôvodnenie. V prvom rade ide o strategickú lokalitu približne v strede krajiny. Okrem toho stanica spĺňa aj kritéria pre dostatočné množstvo energie. Tiež je vhodné, že stanica je hneď vedľa hotela, v ktorom sa nachádza aj reštaurácia, a tak majú šoféri čo robiť, kým sa ich automobil nabije.
Supercharger ponúka štyri miesta na nabíjanie, ktoré elektromobil Tesla Model S nabijú naplno za 75 minút. K dispozícii je aj extrémne rýchle nabíjanie, ktoré pri zostávajúcich 10 % nabije batériu na polovicu v priebehu 20 minút. S takouto dávkou energie je potom možné dostať sa do väčšiny kútov Slovenska. Výrobca pritom neodporúča takto nabíjať auto príliš často. Ide o výkonné nabíjačky, ktoré sú vhodné na rýchle nabitie v prípade potreby počas cesty, no vo väčšine prípadov by si majitelia mali batériu v automobile nabíjať pomocou bežnej domácej elektrickej siete.
Výkon novej nabíjacej stanice je pritom na úrovni absolútnej špičky. Vo Viedni sa používa asi dva roky stará technológia a ani tam sa automobily nenabijú tak rýchlo, ako pri našom Zvolene, kde majú nabíjačky výkon približne 300 A a 120 kW. Ide tak o významný krok na ceste k spopularizovaniu elektromobilov na Slovensku. Ak by vás zaujímala dostupnosť nabíjacích staníc inde vo svete, môžete si pozrieť špeciálnu mapu dostupnosti, ktorú nájdete na tomto odkaze.
Zdroj: zive.sk
popularneho auta? fakt?
V Bratislave vídam Teslu S už tak 1 – 2 razy do týždňa, aj keď na popularitu BMW či Škodoviek sa to asi ešte nehrabe ;-) Ale na to aká je Slovensko diera a že celkovo by na naše cesty bolo vhodné kúpiť skôr tank ako Teslu, tak celkom v pohode. :-P
A dnes som zase jednu videl, ale ok priznávam že túto som už videl aj minule, keďže má dosť ľahko zapamätateľnú značku BL-TESLA ;-)
Zvolen, a strategicka lokalita? Skor taka “prdelova lehota”. R1 tam prakticky konci (v B.Bystrici) a nikam uz dalej nevedie. Navyse Bratislava je odtial ~200km, takze ani pri plnom nabiti nedosiahnutelna (a to ani nevravim ze aj naspat ist treba). Navyse Zvolen je fakt “bohaty” kraj, kde clovek kazdu chvilu zakopava o Teslu! :-)
No keby mali rozum, tak daju nabijaciu stanicu skor v Bratislave (kde asi aj dake auta predaju), alebo na D1 medzi BA a ZA (kdesi na pol ceste, lebo tych 200km je zase bez dobijania nedosiahnutelne).
pri plnom nabiti presiel redaktor Hospodarskych Novin trasu Kosice – Bratislava;
Ale suhlasim, ze Zvolen nie je najstastnejsia prva lokalita;
https://sk.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S
Dojazd najslabšej verzie je 335km tak nevrav že tích ~200km nedosiahneš ani pri plnom nabití. A keď si priplatíš tak máš aj na viac ako 400km.
Otazne je, akou rychlostou! ;-)
Jednu Teslu-S mame na testoch vo firme. Nemozem ti dat vysledky, ale poviem len tolko: tie normovane udaje vyrobcu (resp. od EPA) su asi tak “presne”, ako udaje spotreby u aut so spalovacimi motormi namerane podla NEDC…
Tak jasné že sa tým nedá úplne riadiť ale zas na druhej strane aby bol dojazd pod 200km tak to by si musel jazdiť schválne takým štýlom. Ak budeš jazdiť normálne ešte sa aj prejdeš po blave. :)
Si nenastudoval dojazd bracho :D
Super, co robi clovek 75 minut na pumpe? :D Viem si prestavit cestu do Nemecka kolkokrat spite v aute kvoli nabijaniu.. :D