Automobily Tesla Model S sú vybavené zariadeniami pre umožnenie poloautonómnej prevádzky už od výroby. Systém autopilota bol ale spustený iba s poslednou aktualizáciou softvéru na verziu 7.0, ktorá umožnila plnú funkčnosť tohto zaujímavého režimu. V ňom zvládne automobil navigáciu aj v hustej premávke, vyhne sa ostatným vozidlám na ceste a prakticky vám umožní celú jazdu iba kontrolovať bez toho, aby ste museli auto šoférovať.
Automobil je vybavený celou sústavou senzorov, ktorá túto funkcionalitu umožňuje. K dispozícii je predný radar, predná kamera, 12 ultrazvukových senzorov s dlhým dosahom a automatický brzdný systém. Informácie z týchto senzorov sa kombinujú s informáciami z ostatných automobilov Tesla, vďaka čomu tak má automobil dostatok dát na takmer autonómne fungovanie. Autopilot zvládne udržanie sa v danom jazdnom pruhu, ale aj automatickú zmenu jazdného pruhu po tom, ako kliknete na páčku smerovky. Samozrejmosťou je automatický tempomat, pomocou ktorého je prispôsobovaná rýchlosť jazdy aktuálnej premávke.
Automobil je dokonca schopný nájsť najbližšie miesto na parkovanie a zvládne aj samostatné paralelné parkovanie. Všetky tieto funkcie dokážu výrazne uľahčiť jazdu na diaľnici, pričom je dosiahnutá aj vysoká bezpečnosť. Výhodou je, že informácie zo senzorov vidíte priamo na displeji automobilu, vďaka čomu máte aj vy viac informácií o tom, ako ste skutočne ďaleko od ostatných vozidiel a prekážok na ceste. Samozrejme, vodič nesie stále plnú zodpovednosť za bezpečnosť počas jazdy. Tesla prirovnáva nový režim tomu, ktorý používajú piloti lietadiel za dobrých podmienok. Spoločnosť si uvedomuje, že plne autonómne automobily sú vzdialené ešte niekoľko rokov, no takýto nový režim je určite tým správnym krokom k priblíženiu tohto cieľa.
Zdroj: Tesla Motors, Jalopnik via automix
Takmer nepotrebuje, cize ho vlastne potrebuje, cize taky system je nanic. To aj ked to auto nabura tak povedia, ze vsak takmer nenaburalo :)
Alebo ak dostanes mikrospanok mozno nenaburas do mostnej podpery na dialnici v rychlosti 130km/h. Pripadne ak ti za nejakeho silneho lejaky oprotiiduci kamion ospliecha cele celne sklo mozno nezrazis decko ktore vybehlo na cestu … Podla mna to teda zmysel ma. Ale ja zas nie som az taky skvely vodic ako pan Salamon :-)
urcite to zmysel nejaky ma pretoze kazdy bezpocnostny prvok nejaky zmysel ma…uz len to blbe sledovanie jazdnych pruhov na dialnici. A tu to dostali zakaznici ako aktualizaciu systemu…skus si pozriet kolko je za take veci priplatok u inych vyrobcov. Tesla v tomto ma moje uznanie pretoze bezpecnostne prvky by nemali byt nadstandard ale zakladna vybava.
Toto je skutočne auto hodné roku 2015 :)
Vsetko je to pekne, auto je to velmi dobre. Len kamenom urazu je stale dojazd. Pokial nevymyslia nove baterie tak je to nepouzitelne v realnom zivote. A ekologicke auto to tiez nie je. Hlavne ked si teslu kupi nemec koli ekologii :D a potom v elekrarni spalia par ton uhlia :D :D :D
pre niekoho to auto zmysel má nie každý narobý vela km kopa ludí jazdí len na krátke vzdialenosti aj to len občas pre takých je to skvelé .. :) aj keď máš pravdu má to slabý dojazd …
Kameňom úrazu je skôr cena. Bežný človek si Teslu nekúpi, takže nevyužije potenciál eko auta. A ten problém s elektrárňami sa dá vyriešiť vlastnými solárnymi panelmi, ktoré ale tiež veľa ľudí nevlastní.
aký dojazd si predstavuješ na elektrické auto? 500km nestačí?
Ja sa skôr teším na úplne autonómne autá napríklad od Google, ale kým sa dostanú do predaja, tak je aj toto pekné spestrenie.
Presne tak autonomne auta su buducnost. Najskor to ale zacne ako inak ako setrenie. Naco platit vodica ktory potrebuje odpocinok moze narazit alebo ochoriet ked autonomny kamion nechce pridat ani cent. A tesla je moj sen. Este na nu mat :-)