MojAndroid

Hoci sme vás včera informovali o tom, že Samsung prehral svoj súdny spor proti spoločnosti Apple v Kalifornii, nemusíme prehru Samsungu v súdnom spore označiť za celkovú. Peniaze, konkrétne 1,05 miliardy USD, ktoré musí Samsung zaplatiť spoločnosti Apple, môžeme označiť za najlepšiu reklamnú investíciu, ktorú kedy Samsung zaplatil. Prečo je tomu tak?

Hneď potom, ako sa skončil súd v Severnej Kalifornii, začali všetky svetové médiá prinášať správu o tom, že Samsung prehral svoj spor s Apple, pretože ho napodobňoval a prinášal výrobky, ktoré boli dizajnovo takmer zhodné s tými, ktoré vyrábal Apple. V čase, keď sa začali tieto správy šíriť verejnosťou, sedel v lokálnej kaviarni Starbucks , chlapík z americkej firmy Digithrive, ktorá vytvára webstránky. Popri tom, ako čakal na svoj drink, sa odohralo niekoľko veľmi zaujímavých scén, ktoré nás privádzajú k tomu, že Samsung spor vlastne vyhral. Svoj príbeh zdieľal na sociálnu sieť Google+ a vy si teraz môžte prečítať, ako to celé prebiehalo:

Ako som tak čakal na drink, všimol som si pri vedľajšom stole chlapíka s kamarátom. Zobrali zo stola noviny a začali sa rozprávať o spore Samsung vs. Apple, ktorý bol na titulke. 

Chlapík: “Počkať, to oni akože tvrdia, že Samsung je rovnaký ako Apple?”

Kamarát: “Presne. Núti ma to rozmýšľať dvakrát o tom, ako veľa som zaplatil za svoj MacBook…”

Chlapík: “Naozaj…”

Asi za 10 minút, manželský pár, tie isté noviny.

On: “iPad od Samsungu je rovnaký ako iPad od Apple, a koľko som to zaň zaplatil?! Zlato, ja som ti vravel, že sú zlodeji…”, povedal hneď, ako na svojom iPhone našiel tablet od Samsungu.

Ona: “Oh, wow!”, povedala po pohľade na displej iPhone-u, “…je o dosť lacnejší, myslíš, že ten náš môžme vrátiť?”

Vtedy som na stôl vytiahol môj notebook Samsung QX410 a začal som ho zapínať a pripájať ku sieti, keď zrazu ten chlap stál nado mnou: “Prepáč, nebude ti vadiť, ak sa ťa na niečo spýtam? Koľko si zaplatil za tvoj Samsung notebook?”

“Oh, jasné, že nie, stál 700 dolárov,” odpovedal som mu.

Videl som, ako jeho tvárou prešiel šok, ale ozajstný. Pozrel sa na mňa tvárou bez výrazu a po chvíli, čo na mňa civel, sa spýtal: “Môžem si ho prezrieť?!”

Ja som súhlasil a ukázal som mu na notebooku niekoľko vecí. Mal pripomienky ku Windowsu 7, tak som otvoril virtuálne okno s OS/X. Ako sa náš rozhovor o notebooku blížil ku koncu, bol odhodlaný nakopať všetkých v Apple do zadku. Aspoň podľa mňa.

Tento príspevok som písal po tom, ako sa pri rovnakom článku pozastavila už štvrtá skupinka ľudí. Všetci hovorili o tom istom – Samsung je rovnaký ako Apple. Nepoznali detaily, naozaj ich ohľadom toho nič nazaujímalo, jediné, čo vedeli, bolo, že Apple hovorí, že Samsung je rovnaký ako Apple. A s jediným hľadaním na Google Search zistíte, že Samsung má polovičné ceny…skoro všetkých produktov. 

Okrem manželov sa ma z tých 4 skupín ešte jedna spýtala na môj Samsung notebook, ďalšiu zaujal môj Galaxy mobil, tiež od Samsungu. “Najlepšia miliardová reklamná kampaň!,” povedal som si…

Vyššie je voľný preklad originálneho príspevku od Enrique Gutierreza na Google+.

Aké je ponaučenie a výsledok tohto príbehu? Aj keď Samsung prehral, tým, že Apple vyhlásil, že je Samsung rovnaký ako Apple, si Apple podkopal sám svoju pôdu pod nohami. Väčšina ľudí sa nezaujíma o to, kto má lepšie procesory, kto kvalitnejšie RAM, či grafické karty, Apple bol jednoducho stavaný na pozíciu “toho najlepšieho”, vďaka čomu si získal množstvo ľudí. Len tým, že je to “Apple”. Jasné, že technicky zdatní ľudia sa k tejto situácií stavajú úplne inak, teraz však hovoríme o masách, ktoré si kúpili niečo len preto, že si to kupuje väčšina ľudí. Odteraz môžeme očakávať veľký počet ľudí, ktorí si v budúcnosti kúpia radšej lacnejší “iPad od Samsungu” ako originálny iPad od Apple. Netvrdíme, že tak spravia všetci, len to jednoducho prinesie viac ľudí k Androidu a produktom od Samsungu. A popri Samsungu sa zvezú aj ďalšie spoločnosti s Android produktmi.

Bude veľmi zaujímavé sledovať, ako tento súdny spor ovplyvní predajnosť jednotlivých značiek. Uvidíme, či sa tieto čísla zmenia len v USA, kde je tento spor jednoznačne viac komentovaný a prezentovaný, alebo či sa čísla v predajnosti zmenia po celom svete. Jedno však vieme isto. Samsung v tejto vojne neprehral.

Čo si o tom všetkom myslíte vy? Myslíte si, že Samsung kopíroval Apple naschvál, aby si získal svojich fanúšikov, aj za cenu, že za to neskôr bude musieť Apple-u zaplatiť? Myslíte si, že toto všetko Samsung plánoval už dlhé roky? Komentáre sú vaše.

Zdroj: Phandroid, Enrique Gutierrez na Google+

26.8.2012

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+