Operátor Telekom zrejme nepoteší svojich zákazníkov pevnej linky, internetu a televízie. Všetci tí, ktorí majú u operátora 24-mesačnú viazanosť, pocítia zvyšovanie cien za poskytované služby. Platí to pre nových, ale aj súčasných zákazníkov.
Zvýšenie spôsobila inflácia či zmeny na trhu
Telekom sa pri zvyšovaní cien odvoláva na rastúcu infláciu na Slovensku, ako aj zmenu podmienok na niektorých trhoch (poplatky za niektoré TV stanice,...). K podobným krokom boli nútení pristúpiť aj ostatní poskytovatelia pevných internetových, hlasových a televíznych služieb u nás aj v ďalších krajinách Európy.
Operátor bude zvyšovať ceny na základe počtu využívaných služieb. Zmena sa pritom týka iba hlavného mesačného poplatku a nie doplnkových služieb a TV balíčkov. Pokiaľ má zákazník iba jednu službu, cena sa zvýši o 0,90 EUR. Pri dvoch službách bude zvýšenie o 1,20 EUR a pri troch o 1,80 EUR. Zmeny sa netýkajú zákazníkov, ktorí využívajú služby s 12-mesačnou viazanosťou alebo v plnej cene úplne bez viazanosti.
Možnosť odstúpenia od zmluvy
Telekom bude o zmene cien priamo informovať aj svojich zákazníkov listami, e-mailom či SMS správami a keďže ide o podstatnú zmenu zmluvných podmienok, budú môcť zákazníci od svojej zmluvy odstúpiť do 31.7.2018, resp. do jedného mesiaca od oznámenia tejto zmeny.
Preč odtiaľ.
Na čo sa to ten Telekom odvoláva?
“Telekom sa pri zvyšovaní cien odvoláva..”
“Zvýšenie spôsobila inflácia..” , “..rastúcu infláciu na Slovensku”
Čo to je na Slovensku inflačné? Inflačná mena Euro? To akože v iných krajinách to isté Euro nie je inflačné? To si potom zaveďme naspäť slovenskú korunu.
Ako mozu jednostrane zmenit uz uzavretu zmluvu? To sa neda, jedine ze by od nej odstupili oni a s postihom.
Dajú ti možnosť odstúpiť od zmluvy. To je to jediné, čo im káže štát.
Keď si prečítaš malé písmenká na zmluve, tak sa dostaneš v podstate k tomu, že ty si povinný platiť a nesmieš meškať. Oni však môžu mať 2 či 3 týždňový výpadok a nie sú povinní ti vrátiť nič, lebo v zmluve je napísané, že je všetko v ich právach. A keďže si to podpísal, tak si im dal súhlas.
Lenže zmena ceny počas viazanosti je možná len s tvojim opätovným súhlasom, čiže preto to odstúpenie…
Sú to len obyčajné špiny
No ale z hľadiska morálky by mala byť takáto zmluva právne napadnuteľná,či nie?Teda aspoň myslím,že súdy by mohli prihliadať aj na aspekty ako férovosť ponuky,či obojstranne výhodné podmienky.Veď (keď si niekto ide kúpiť napr. sim kartu )polovica ľudí tie omáčky obalené do šedej nudy nečíta a druhá polovica na tie miniaturne písmenka nevidí.Preto si myslím,že súdy by mali prihliadať len na podmienky s ktorými boli obe strany ústne oboznámené.Asi som moc naivná,však?🙂
Bohužiaľ, akonáhle ti ponúknu odstúpiť od zmluvy, tak to nie je napadnuteľné, pretože máš na výber. Takto sú v práve oni a nič s tým neurobíš. A podľa tých malých písmenok v každej zmluve na to právo, bohužiaľ, majú.
Morálne máš pravdu. Ale právne si to tam pri podpise zmluvy mala, a to že tomu nerozumieš alebo na to nevidíš už je, bohužiaľ, tvoja (naša) vina. Preto sa poctivá spoločnosť pozná podľa toho či, alebo koľko, ti tých malých písmenok pri podpise podstrčí.
Dnes sa morálne nevyrieši nič. Dnes sa nejaké veci nevyriešia ani právne pre toho, kto je v práve. Je to smutné…
Po asi 15 rokoch zmením operátora.A myslím že nie len ja.Konkurencia je takźe neni problém